Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

Jäsenet

Tule verkostoitumaan ja parantamaan Suomen kilpailukykyä!


Design Forum Finlandin tavoitteena on edistää muotoilun käyttöä suomalaisissa yrityksissä, erityisesti johtamisen työkaluna strategisella tasolla, ja näin kasvattaa yritysten kansainvälistä kilpailukykyä.

Jäsenemme ovat yrityksiä ja organisaatioita, jotka ovat kiinnostuneita verkottumaan ja tekemään yhteistyötä muotoilun käytössä.

Tarjoamme näköalapaikan Suomen muotoilualaan ja tilaisuuden osallistua ja vaikuttaa muotoilukeskusteluun.

Kumppanuuksien, tilaisuuksien ja viestinnän kautta jäsenemme ovat aina muotoilujohtamisen ja muotoiluajattelun etulinjassa.


JÄSENENÄMME SAAT:

- kiintiöpaikkoja suosittuihin Design Forum -tilaisuuksiin
- ajankohtaisia aiheita jäsenaamuissamme
- näkyvyyttä kanavissamme
- etuja yhteistyökumppaneiltamme, esim. alehintoja tapahtumiin
- Member of Design Forum Finland -logon käyttöoikeuden

Suomen Taideteollisuusyhdistys ry:n varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä oikeuskelpoinen suomalainen yhteisö tai säätiö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen. Suomen Taideteollisuusyhdistys ry:n hallitus hyväksyy varsinaiset jäsenet hakemuksesta.


JÄSENMAKSU 2018

- Yhdistykset 300 €/vuosi
- Juniori-yritykset, ikä enintään 3 vuotta 300 €/vuosi
- Yritykset, henkilöstö 1–5, 400 €/vuosi
- Yritykset, henkilöstö 6–50, 550 €/vuosi
- Yritykset, henkilöstö 51–100, 1200 €/vuosi 
- Yritykset, henkilöstö 101–500, 2500 €/vuosi
- Yritykset, henkilöstö yli 500, 5000 €/vuosi

+ ALV 24 %  

Yhdistyksen jäsenyyttä haetaan alla olevalla lomakkeella joko sähköisesti tai toimittamalla tulostettava hakemus osoitteeseen Design Forum Finland, Unioninkatu 24, 00130 Helsinki.

Sähköinen lomake
Tulostettava lomake (pdf)
Suomen Taideteollisuusyhdistys ry:n säännöt (pdf)

Otamme mielellämme vastaan palautetta, ehdotuksia ja toiveita liittyen yhdistyksen toimintaan ja jäsenyyteen!

Kuva: Kalle Kataila


Lisätietoja:
Projektipäällikkö Aino Vepsäläinen
aino.vepsalainen(a)designforum.fi, 050 355 6606





Jäsentilaisuus: introduction to design sprint

tiistaina 20.2.2018 klo 8.30–10.30
Design Forum Finland, Helsinki

Design Sprint on nopea ideointi-, päätöksenteko- ja tuotekehitystyökalu, jota on kehittänyt berliiniläinen muotoilutoimisto AJ&Smart. Toimisto esitteli Design Sprint -prosessia ja kertoi sen mahdollisuuksista osana yrityksen päätöksentekoa. Prosessin eri vaiheisiin tutustuttiin lyhyen työpajan ja keskustelun myötä. AJ&Smart on opettanut Design Sprint -metodia yli 2 vuotta, mm. seuraaville: Airbnb, Uber, Medium, Slack, Lufthansa, Adidas ja Zalando.

JÄSENTILAISUUS: ASIAKASKOKEMUKSEN JOHTAMINEN

keskiviikkona 31.1.2018 klo 9.00–10.30
Design Forum Finland, Helsinki

Palvelumuotoilun pioneeri, vuoden 2017 Ornamo-palkittu Mikko Koivisto Hellonista alusti ja fasilitoi keskustelun asiakaskokemuksen johtamisesta. Aamun aikana keskusteltiin siitä, mistä asiakaskokemus muodostuu ja miksi siihen panostaminen on yrityksen kilpailukyvyn kannalta tärkeää. Mikko Koivisto esitteli myös puheenvuorossaan asiakaskokemuksen johtamisen osa-alueita.

JÄSENTILAISUUS: CIRCULAR ECONOMY AND DISRUPTIVE DESIGN

perjantai 15.9.2017 klo 9.00–11.00
Design Forum Finland, Helsinki

Jäsenaamun aiheena oli kestävän kasvun luominen kiertotalouden mukaisen suunnittelun avulla. Keynote-puheenvuoron piti TED-puhuja, palkittu muotoilija ja circular design -fasilitaattori ja Leyla Acaroglu. Aamun aikana esiteltiin myös pk-yrityksille ja muotoilutoimistoille suunnattu EcoDesign Sprint -valmennusohjelma. Kuva: Kalle Kataila

JÄSENTILAISUUS: MONIKANAVAISEN YRITYSVIESTINNÄN MERKITYS KASVULLE

tiistai 9.5.2017 klo 17.00–19.00
Design Forum Finland, Helsinki

Koulutuksen teemoja olivat mm. markkinointiviestinnän nykypiirteet, sosiaalisen median käyttö, asiakasyhteisön rakentaminen ja hyödyntäminen, brändin tunnettuuden rakentaminen mediaviestinnän avulla, vaikuttajaviestintä ja mielipidejohtajuus sekä markkinoinnin automaatio. Työpajassa tutustuttiin viestinnän suunnittelun työkirjaan, jota jokainen yritys voi hyödyntää koulutuksen jälkeen. Tilaisuuden vetäjinä olivat Creative Director Oona Colliander ja Marketing and Comms Manager Olli-Joonas Juuso San Francisco Oy:stä. Kuva: Patrick Perkins