Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

DESIGN FORUM talk

DESIGN FORUM talk -tilaisuudet on suunnattu suomalaisille PK-yrityksille, jotka hakevat kilpailukykyä ja kasvua. DESIGN FORUM talk tuo case-esimerkkien ja keskustelujen kautta tietoa muotoiluosaamisen hyödyntämisestä liiketoiminnan eri osa-alueilla.

DESIGN FORUM talk: Empatia ja teknologia

Aika: 28.11.2017  klo 8.30–11.00
Paikka: Kellohalli, Työpajankatu 2, Helsinki

Suomessa teknologiaosaaminen on korkeatasoista ja tuoteominaisuudet omaa luokkaansa, mutta kuinka teknologia kohtaa käyttäjänsä – ihmisen? Onko empatia ratkaisu käyttäjän ymmärtämiseen? Miten sitä voidaan hyödyntää asiakaslähtöisessä suunnittelussa ja kuinka teknologiaa voidaan ohjata lähemmäs käyttäjäänsä? Aamupalaa ja vastauksia näihin kysymyksiin tarjoillaan vuoden viimeisessä DESIGN FORUM talk -tilaisuudessa Kellohallissa 28.11. klo 8.30–11.00. Tervetuloa! 

Puhujina:
Petteri Kolinen, toimitusjohtaja, Design Forum Finland
Nelli Lähteenmäki, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Fifth Corner Inc.

Anna Seppänen, väitöskirjatutkija, Helsingin yliopisto, teologinen tiedekunta
Sampsa Fabritius, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Kieku Labs Oy
Timo Kauppila, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Catchbox (huom. presentaatio on englanniksi)

Tilaisuuden moderoi Mikko Väätäinen, Business Designer, Solita.

Tilaisuus on maksuton, mutta paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittaudu mukaan 14.11. mennessä täällä.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Aino Vepsäläinen
aino.vepsalainen(a)designforum.fi, +358 50 355 6606

 

ANNA SEPPÄNEN

Väitöskirjatutkija, Helsingin yliopisto, väitöskirjatutkija

Anna Martta Seppänen on yritysetiikan ja hyvän työelämän asiantuntija. Seppänen työskentelee sosiaalietiikan tutkijana Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa, ja valmistelee väitöskirjaa yritysten yhteiskuntavastuusta. Hän kuuluu monitieteiseen CoPassion-tutkimusryhmään, joka tutkii myötätuntoa organisaatioissa. Aiemmin Seppänen on työskennellyt mm. Tasavallan presidentin käynnistämässä nuorten syrjäytymistä ehkäisevässä hankkeessa sekä palvelumuotoilutoimisto Palmussa.

SAMPSA FABRITIUS

Toimitusjohtaja, perustajaosakas, Kieku Labs Oy

Sampsa on käytännöllinen utopisti ja yrittäjä. Hän on erityisen innostunut arvo-yrittäjyydestä tapana parantaa maailmaa. Kehitystä voi nopeuttaa katsomalla asioita monista näkökulmista ja uuden arvomaailman kautta. Elämme nyt 100 vuotta sitten ideoitua utopiaa. Vahva osaaminen teknologian tuotteistamisesta yhdistyy saumattomasti kiinnostukseen yhteiskunnan tulevaisuudesta. Kieku.com-palvelun toimitusjohtajana Sampsa kehittää yhteisöllisyyteen ja koneoppimiseen perustuvaa puhemedia-palvelua. Koska monipuolisempi ajattelu johtaa parempiin tekoihin.

www.kieku.com

TIMO KAUPPILA

Toimitusjohtaja, perustajaosakas, Catchbox

Timo Kauppila is one of the co-founders of Catchbox, a company that makes throwable microphones.  During the past 5 years, Timo has had the chance to experience first hand what it means to take an idea and turn it into a product currently used by 30% of fortune 500 companies.  At the heart of this journey has been a focus on creating technology that is universal, able to be used by large banks to pre-schools alike.

www.getcatchbox.com

PETTERI KOLINEN

Toimitusjohtaja, Design Forum Finland

Taiteen maisteri, teollinen muotoilija Petteri Kolisella on pitkä kokemus muotoilun johtotehtävistä eri teollisuuden aloilta. Vuosina 1993–2007 hän toimi Nokian Design Managerina useiden eri yksiköiden johdossa ja mm. Nokian pääkonttorin muotoilustudion vetäjänä. Tämän jälkeen hän siirtyi Martela Oyj:n johtoryhmään toimien yrityksen muotoilujohtajana. Design Forum Finlandin toimitusjohtajaksi Kolinen tuli Nansolta, jossa hän oli työskennellyt luovana johtajana. Kuva: Marco Melander

NELLI LÄHTEENMÄKI

Toimitusjohtaja, perustajaosakas, Fifth Corner Inc.

Nelli Lähteenmäki, DI, on hyvinvointialan kasvuyrittäjä ja startupaktivisti. Hän on Fifth Corner Inc. -yhtiön toimitusjohtaja ja yksi sen perustajista. Fifth Corner Inc. kehittää huippusuosittua mobiilisovellusta, YOU-appia, jonka avulla käyttäjät voivat parantaa hyvinvointiaan pienten tekojen kautta. Nellin intohimona on positiivisen muutoksen edesauttaminen – skaalautuvasti ja teknologiaa hyödyntäen. Kuva: Jaakko Kahilaniemi

www.you-app.com

MIKKO VÄÄTÄINEN

Business Designer, Solita

Insights & action guaranteed. That’s my promise. My work is to help organisations raise new business ventures and services. Successful businesses and great customer experiences are not coincidences. There is always skilled minds & hands behind them. I want to be part of making sure we all can get the most out of the businesses and services we spend our time with. That drives me. For me this typically means working either as creative lead with a given brief or as a coach building innovation capabilities within the organisation. At the moment I have great opportunities to work with industry leading companies at Solita and Palmu as a Business Designer.
 
+/-

DESIGN FORUM talk: Kasvua muotoilusta 22.3.2017

+/-

SLUSH: Design for Growth 30.11.2016

+/-

DESIGN FORUM talk: Finnkampen 7.9.2016

+/-

DESIGN FORUM talk: Monikanavaisuus ja uusi kuluttuja 24.5.2016

+/-

DESIGN FORUM talk: Monikanavaisuus ja uusi kuluttaja 24.5.2016 Aiheeseen liittyvää sisältöä

Nokia OZO
What does virtual reality feel like? That’s what testers in Barcelona had a chance to find out. Check out these reactions to experiences produced with the Nokia OZO!

+/-

DESIGN FORUM talk: Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu 3.3.2016

+/-

DESIGN FORUM talk: Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu 3.3.2016 Aiheeseen liittyvää sisältöä

ASIAKASLÄHTÖISTÄ PALVELUMUOTOILUA: CASE IHMISTEN APTEEKKI

Mitä on palvelumuotoilu OPssa? OPn Ulla Jones on puhujana myös DESIGN FORUM talk -tilaisuudessa 3.3.2016!

Hellon on mukana tässäkin hienossa asiakaskokemusprojektissa.
KAUPPALEHTI 10.2.2016: ”Finnkino vannoo henkilöstöpolitiikassaan osallistumisen nimiin”

Hellonin Jaakko Wäänänen on nimetty muotoilujärjestö DMI:n neuvonantajaksi.
MARMAI 19.2.2016: "Suomeen tarvitaan tuhansia uusia palvelumuotoilijoita"

MARMAI 19.2.2016 Suomalaisfirmat eivät ymmärrä henkilöstön viihtyvyyden ja asiakaskokemuksen yhteyttä