Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

DESIGN FORUM talk:

DESIGN FORUM talk -tilaisuudet on suunnattu suomalaisille PK-yrityksille, jotka hakevat kilpailukykyä ja kasvua. DESIGN FORUM talk tuo case-esimerkkien ja keskustelujen kautta tietoa muotoiluosaamisen hyödyntämisestä liiketoiminnan eri osa-alueilla.


DESIGN FORUM talk: Kasvua muotoilusta

Aika: 22.3.2017  klo 13.30–17.00
Paikka: Kellohalli, Työpajankatu 2, Helsinki

Vaikka Suomen kansantalous on kääntynyt hitaaseen kasvuun ja kuluttajien usko talouteen on parantunut, on tilanne edelleen huolestuttava ja piristysruisketta tarvitaan. Muiden tekijöiden rinnalla muotoilulla uskotaan olevan potentiaalia yritysten kasvun moottorina. Muotoilun käyttö suomalaisissa yrityksissä on kuitenkin pientä ja sen tarjoamia mahdollisuuksia ymmärretään ja hyödynnetään heikosti. Olisiko muotoilusta kasvutekijäksi?

DESIGN FORUM talkin asiantuntijapuheenvuoroissa pohditaan kasvun haastetta eri näkökulmista: kansantalouden kannalta, yritysten brändi- ja designosaamisen merkityksestä lähtien sekä muotoiluinvestointien tuoton haasteista. Puhujina ovat Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen toimitusjohtaja Vesa Vihriälä, markkinoinnin ammattilainen Anne Korkiakoski, Päivi Svens Fazerilta (Director, Brand & Category Management and Head of Design), Antti Ainamo Aalto-yliopistosta ja Frameryn perustaja ja varatoimitusjohtaja Samu Hällfors. Yrityscase-esimerkit keskittyvät muotoilun hyödyntämiseen ja muotoilujohtamiseen. Tilaisuuden alustaa ja moderoi Arni Aromaa (Creative Director, CEO), Pentagon Design. 

Tapahtuma on täynnä.

Voit seurata tapahtumaa myös 22.3. livenä Facebookissa tai jälkikäteen YouTube-kanavallamme.

OHJELMA

13.30 Kahvia ja ilmoittautuminen
14.00 Tervetuloa!
Petteri Kolinen, toimitusjohtaja, Design Forum Finland
14.10 Alustus: Design with Relevance
Arni Aromaa, Creative Director, CEO, Pentagon Design
14.20 Talous kasvaa – kaikki kunnossa?
Vesa Vihriälä, toimitusjohtaja, Elinkeinoelämän tutkimuslaitos
14.40 Markkinointi-investointien vaikutus kasvuun ja menestykseen
Anne Korkiakoski, markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen
15.00 Muotoiluvetoinen innovaatio
Antti Ainamo, dosentti, Aalto-yliopisto
15.20 Kahvitauko
15.40 Pakkausdesignosaamisesta strategiseksi kyvykkyydeksi – Designmuutos Fazerilla
Päivi Svens, Director, Brand & Category Management and Head of Design, Fazer Makeiset
16.00 Case Framery – muotoilu osana maailmanvalloitusta
Samu Hällfors, perustaja, Framery
16.20 Paneelikeskustelu
Antti Ainamo, Samu Hällfors, Petteri Kolinen, Anne Korkiakoski ja Päivi Svens, moderaattorina Arni Aromaa
17.00 Tilaisuus päättyy

 

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Aino Vepsäläinen
aino.vepsalainen(a)designforum.fi, +358 50 355 6606

 

ANTTI AINAMO

Antti Ainamo tunnetaan kansainvälisesti parhaiten muotiteollisuuden ja mobiilipuhelinten muodikkuutta käsittelevistä tutkimuksistaan. Antin erikoisalueita on kyky ymmärtää ja avata, miten luovia aloja edustavien ihmisten työtä organisoidaan menestyksellisesti. Parhaillaan hän tutkii aikoinaan radikaalisti uudenlaisia visioita ja miten nämä selittävät suomalaisen mobiilipeliekosysteemin menestystä. Koulutukseltaan Antti on kauppatieteiden tohtori, takana opintoja myös Taideteollisessa korkeakoulussa, London Business Schoolissa ja Stanfordin yliopistossa. Hän on dosentti sekä Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa että Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa. Akateemisen uran lisäksi hän on työskennellyt taloustiedottajana ja muotoilujohtamisen konsulttina.

www.linkedin.com/in/anttiainamo

VESA VIHRIÄLÄ

Vesa Vihriälä on Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen ETLA:n sekä Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA:n toimitusjohtaja. Hän on koulutukseltaan valtiotieteen tohtori (kansantaloustiede, Helsingin yliopisto).  Lisäksi hänellä on takanaan jatko-opintoja Massachusetts Institute of Technology'sta.

Ennen ETLA:aan tuloaan maaliskuussa 2012 Vesa Vihriälä toimi varapuheenjohtaja Olli Rehnin neuvonantajana Euroopan komissiossa Brysselissä. Uransa aikana hän on työskennellyt myös talousneuvoston sihteeristön päällikkönä ja talousasioiden alivaltiosihteerinä valtioneuvoston kansliassa, toimitusjohtajana Pellervon taloudellisessa tutkimuslaitoksessa, erilaisissa tehtävissä Suomen Pankissa sekä ekonomistina OECD:ssä. Vihriälän erikoisalueita ovat Euroopan talouskriisi, finanssikriisit, globalisaatio, väestön ikääntyminen ja pohjoismaiden talous.

www.etla.fi, www.eva.fi

ANNE KORKIAKOSKI

Anne Korkiakoski on markkinoinnin ja viestinnän konkari. Lähes 20 vuotta markkinatutkijana, kouluttajana, konsulttina, toimitusjohtajana ja yrittäjänä marinostoimistossa ja viestintätoimistossa. Sen jälkeen vajaat kymmenen vuotta Elisan ja KONEen markkinointi- ja viestintäjohtajana.  Nyt hallitusammattilainen ja markkinoinnin kummitäti.  

www.siksimarkkinointia.fi

päiVI SVENS

Päivi Svens (M.Sc. Econ., IDBM) on työskennellyt Fazer Makeisilla markkinoinnin, designin ja innovaatioiden parissa vuodesta 2001. Tällä hetkellä Päivi toimii sekä designjohtajana että brändi- ja kategoriajohtajana, vastaten yhtiön muotoilustrategian eteenpäin viemisestä ja makeis- ja keksikategorioiden markkinoinnista ja strategisesta kehityksestä.

www.fazer.com

samu hällfors

Samu Hällfors on toinen Frameryn perustajista ja työskennellyt yrityksessä sen perustamisesta, vuodesta 2010 lähtien. Framery on pioneeri äänieristettyjen toimistoratkaisujen suunnittelussa ja toteutuksessa. Hällfors on ollut luotsaamassa Frameryä vahvasti eteenpäin ja yritys onkin kasvanut ja kansainvälistynyt nopeasti, vuonna 2015 liikevaihto oli jo 5M€. Hällforsia kiinnostavat erityisesti tuotekehitys, johtaminen ja liiketoiminnan kehittäminen.

www.frameryacoustics.com

ARNI aromaa (TILAISUUDEN MODERAATTORI)

Teollinen muotoilija Arni Aromaa on Pentagon Designin perustajaosakas ja Creative Director, joka on työskennellyt Pentagon Designilla yrityksen perustamisesta vuodesta 1996 lähtien.

Luovan suunnittelutyön lisäksi Aromaa luennoi korkeakouluissa ja alan tapahtumissa Suomessa ja ulkomailla sekä osallistuu toimialan kehitysprojekteihin ja on ollut useissa alan luottamustehtävissä.

Pentagon Design on yksi Pohjoismaiden johtavista designtoimistoista. Pentagon Design suunnittelee kokonaisvaltaisia konsepteja, joiden tuloksena syntyy käyttäjälähtöisiä tuotteita, pakkauksia, tiloja, palveluita ja brändejä, jotka tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle.

www.pentagondesign.fi

+/-

30.11.2016 SLUSH: Design for Growth

Aika: 30.11.2016
Paikka: Slush, Engine Room, Messukeskus

LUE LISÄÄ TÄÄLTÄ!

+/-

7.9.2016 Finnkampen: Puhujat

ELINA BJÖRKLUND, CEO, REIMA

Elina Björklund was appointed as the CEO of Reima Oy in 2012. Reima is the leading Nordic functional kids wear brand currently owned by Riverside, the US based private equity investor. Prior to joining Reima, Elina was Partner and Director of Management Consultancy B&B Advisors in Shanghai, China. Prior to this her working history included executive roles in companies Fiskars Plc and Iittala Group. She started her career in banking and held a position of Chief equity analyst and Deputy Managing Director of Merita Securities (currently Nordea) between 1996-1999.  Elina has had several positions of trust throughout her career including Marimekko Plc and Finnair Plc.

She holds a M.Sc (Economics) from the Helsinki School of Economics and Business Administration.  She has also attended the MBA Finance Programme at the City University Business School in London and studied in International Design Business Management pro –programme at the Aalto University in Helsinki.

NIKLAS BERGH

Niklas is a confused writer, turned graphic designer with a hint of entrepreneurialism and a profound passion for communication. Last known to have helped create the brand Urbanears as one of its co-founders, he now pretends to write a book while unsuccessfully dodging offers to help a number of other brands with their communication. He has no fancy educational title but looks rather funny.

VILLE HEIJARI, CMO, ROVIO ENTERTAINMENT

Ville Heijari is the CMO, Games at Rovio Entertainment. He recently returned to the company, after working with mobile monetization at PlayHaven, Vungle, and the game studio Two Men and a Dog. Previous to his current role at Rovio, he led the creation of a global marketing and brand platform while the company went through a rapid growth period with the Angry Birds franchise expanding internationally and branching out to various businesses. Ville has more than 15 years of experience working with marketing, user experience and mobile applications and devices in the mobile industry.

PETTERI KOLINEN, CEO, DESIGN FORUM FINLAND

Industrial designer, MA, Petteri Kolinen has a long experience in various managerial positions in design from diverse industries. In 1993–2007, Kolinen worked at Nokia as Design Manager, responsible for various teams, as well as e.g. managing the Design Studio at the Keilaniemi headquarters. After this, he was a member of the Group Management Team and Design Director at Martela. He joined Design Forum Finland from Nanso, where he held the post of Creative Director.

EWA KUMLIN, MANAGING DIRECTOR, SVENSK FORM

Ewa Kumlin, is the Managing Director of Svensk Form, a membership society founded in 1845 and today commissioned by the Government to promote Swedish Design nationally and internationally. Historically Svensk Form has always been working in the forefront of new ideas and visions in the design field, and has initiated several movements and milestone exhibitions throughout its time. Today Svensk Form has about 5000 members, with head office in Stockholm and regional offices and exhibition spaces around Sweden. Svensk Form publishes the design magazine Form for Nordic design and architecture since 1905.

Svensk Form runs the national design awards Design S and UNG, young Swedish Design. Focus areas are international exchange and sustainable design. Ewa Kumlin has a long international career, where she always focused on creating meetings between people from various fields of contemporary culture, and she has an extensive network of international contacts.

PETRI PARVINEN, PROFESSOR OF STRATEGIC MARKETING AND MANAGEMENT, UNIVERSITY OF HELSINKI

Dr. Parvinen works as Professor of Strategic Marketing and Management at the University of Helsinki, Finland and as a part-time Professor of Sales Management at Aalto University, Finland.  Dr. Parvinen has worked with over 200 organizations, reinforcing commercial and business thinking particularly in environments where it has not spawned naturally. Dr. Parvinen continuously works as a multi-entrepreneur, board member and consultant internationally. He has personally founded 12 companies and is keen to share his successes and failures.

In business, Dr. Parvinen specializes in designing intelligent sales psychologies in digital communication, driving e-sales, designing accurate business models and doing corporate reorganizations. In his academic research, Dr. Parvinen has concentrated on explaining growth and profitability at the business unit level. Current research projects concentrate on experimental designs in e-selling, digitalizing sales psychology and innovation selling.

JOHAN UUNILA, COUNTRY MANAGER FINLAND, VISIT SWEDEN

Johan Uunila is the MD for VisitSweden in Finland. VisitSweden is a communications company that works to promote the brand of Sweden and the Swedish destinations and experiences internationally. Sweden has a strong reputation worldwide as a progressive Nation Brand. Before this position Uunila has worked with marketing and branding in various industries both on the agency side at TBWA as well as on the client´s side of the table.

PAULI WAROMA, CEO & FOUNDER, SHERPA

CEO and founder of Sherpa, a marketing agency founded in Helsinki, Finland in 2009. Has worked as a strategist for numerous large Finnish marketers as well as developed Sherpa from a small start-up agency to a significant player in the Finnish marketing agency field. Has worked as a producer and executive producer in both film and events. Holds positions in a company developing business in the Helsinki archipelago islands and is a member of the board of Helsinki Art Museum (HAM) and Finland Promotion Board. Is a frequent columnist.

 

+/-

7.9.2016 Finnkampen: Ohjelma

DESIGN FORUM talk: Finnkampen

Aika: 7.9.2016
Paikka: Kellohalli, Työpajankatu 2, Helsinki

DESIGN FORUM talk: Finnkampen nosti esille suomalaista ja ruotsalaista brändi- ja designosaamista. Ruotsalaiset yritykset ovat onnistuneet luomaan globaalisti tunnettuja ja menestyneitä kuluttajabrändejä. Suomalaiset ovat herättäneet kiinnostusta maailmalla omaleimaisilla tuotteilla, jotka kätkevät taakseen aitoja tarinoita. Mitä voimme oppia toisiltamme?

Päivän aikana keskusteltiin siitä, kuinka voimme luoda kansainvälistä kilpailuetua ja parantaa yritysten kannattavuutta vahvempien brändien ja designosaamisen avulla. Lavalla nähtiin suomalaisia ja ruotsalaisia puhujia akatemian, brändien sekä muotoilun maailmasta.


PROGRAMME 

13:30 REGISTRATION 

14:00 WELCOME 
Ewa Kumlin, Managing Director, Svensk Form 
Petteri Kolinen, CEO, Design Forum Finland

14:20 KEYNOTE: Attitude as a resource in marketing hedonic goods and services
Petri Parvinen, Professor of Strategic Marketing and Management, University of Helsinki

14:50 DESIGN AND BRANDING IN SWEDEN AND FINLAND 

Presentations (à 10 min):
Johan Uunila, Country Manager Finland, Visit Sweden Pauli Waroma, CEO & Founder, Sherpa  

Panel discussion:
Petteri Kolinen, Ewa Kumlin, Pauli Waroma and Michael Persson Gripkow (Visit Sweden)

Moderator of the panel discussion: Petri Parvinen

15:30 COFFEE BREAK 

15:50 CREATING A GLOBALLY SUCCESSFUL BRAND

Presentations (à 10 min):
Ville Heijari, CMO, Rovio Entertainment
Elina Björklund, CEO, Reima 
Niklas Bergh, Niklas Bergh Kommunikation

Panel discussion:
Niklas Bergh, Elina Björklund and Ville Heijari

Moderator of the panel discussion:
Petri Parvinen

17:00 DRINKS

+/-

24.5.2016 Monikanavaisuus ja uusi kuluttuja: Ohjelma ja puhujat

DESIGN FORUM talk: MONIKANAVAISUUS JA UUSI KULUTTAJA
24.5.2016 klo 8.30–11.00 / Kellohalli, Työpajankatu 2, Helsinki

Miten kuluttajakäyttäytymisen muutos vaikuttaa yrityksiin ja mitä ratkaisuja monikanavaisuus tarjoaa? Kuinka digitaalinen käyttäjäkokemus muotoillaan yrityksen menestykseksi? Vuoden toisessa DESIGN FORUM talkissa kuullaan taas kiinnostavia puheenvuoroja ja innostavia esimerkkejä.  Tilaisuuden alustaa ja puhetta johtaa digitalisti Ville Tolvanen.

OHJELMA:

8.30 Aamiainen

9.00 Tervetuloa
Petteri Kolinen, toimitusjohtaja, Design Forum Finland

9.05 Digitalisaatio, aikamme suurin mullistus? – alustus päivän teemaan
Ville Tolvanen, digitalisti, Digitalist Network

9.10 Kuluttajakäyttäytymisen muutos digitalisoituvassa maailmassa – trendeistä tiedolla johtamiseen
Tarja Pentilä, Director, Consumer & Shopper Insight & Digital, TNS Gallup
Katja von Alfthan, Director, Innovation & Product Development, TNS Gallup

9.30 Digital vs. physical vs. human – Keeping the end-user at heart and business in mind in all customer interactions
Tim Hall, Group Director, Fjord Helsinki

9.50 Miten digitalisaatio muuttaa terveydenhuoltoa
Susanna Kinnari, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo

10.10 Time machines and you (the making of) – How technology is on its way to emphasize the human in humans
Otso Koski, Principal Designer User Experience, Nokia Technologies

10.30 Paneelikeskustelu: “Death of Hero Designer” – Designereiden rooli digitaalisessa suunnittelussa
Moderaattorina Ville Tolvanen

11.00 Tilaisuus päättyy


 
VILLE TOLVANEN, DIGITALISTI, DIGITALIST NETWORK

Ville Tolvanen on strategi, kouluttaja, konsultti ja Digitalist Network -verkoston perustaja. Hän auttaa yrityksiä ymmärtämään muutoksen mahdollisuuksia, opettaa hyödyntämään verkkoa liiketoiminnassa ja rakentamaan uudenlaisia tapoja toimia digiaikana. Ville näkee yrityksissä ja yhteisöissä mahdollisuuksia luoda enemmän ja parempaa toimintaa vähemmällä. 

 

TARJA PENTILÄ, DIRECTOR, CONSUMER & SHOPPER INSIGHT & DIGITAL, TNS GALLUP
Tarja Pentilä on kuluttajien arvojen, asenteiden ja käyttäytymisen asiantuntija ja perehtynyt erityisesti kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen ennakointiin. Hän on työskennellyt monien eri toimialojen yritysten kanssa mm. median, ruokatoimialan, kaupan, rakentamisen ja finanssialan yrityksissä. Hän on työskennellyt TNS Gallupissa vuodesta 2001 eri tehtävissä mm. TNS:n omien laajojen kuluttajatietopankkien TNS Atlaksen ja TNS Monitorin parissa. Hän toimii tällä hetkellä yksikönjohtajana Consumer & Shopper Insight & Digital -yksikössä.

 
KATJA VON ALFTHAN, DIRECTOR, INNOVATION & PRODUCT DEVELOPMENT, TNS GALLUP

Katja von Alfthan on asiakasymmärryksen asiantuntija, jolla on pitkä kokemus yritysten liiketoiminnan kehittämisen konsultoinnista. Hän on työskennellyt sekä kvalitativiisen että kvantitatiivisen tutkimuksen parissa kahdenkymmenen vuoden ajan. Viimeiset vuodet Katja on kartuttanut kokemusta palveluiden innovoinnista ja muotoilusta niin koulutuksen kuin asiakasprojektienkin muodossa. Katja toimii tällä hetkellä TNS Gallupissa innovaatio- ja tuotekehitysjohtajana.

 
TIM HALL, GROUP DIRECTOR, FJORD HELSINKI

Tim Hall has a very strong background in technology and business consulting, with a career spanning over 22 years and multiple technology and process disciplines. He has worked in top global consultancies, such as Accenture and Capgemini, excelling in selling and delivering complex transformational change programs and projects, as well as leading, motivating and coaching large teams. Before joining Fjord, Tim successfully orchestrated two of the largest digital transformation programs in the history of Marks & Spencer in London. A native of the United Kingdom, Tim has lived in Finland since 2011, joining Fjord Helsinki in January 2013. As Group Director, he has the overall responsibility for the Helsinki studio. 

 
SUSANNA KINNARI, VIESTINTÄ- JA BRÄNDIJOHTAJA, TERVEYSTALO

Susanna Kinnari toimii Terveystalossa viestintä- ja brändijohtajana vastaten konsernin viestinnästä, markkinoinnista ja brändistä sekä asiakaspalvelusta. Susannalla on lähes 20 vuoden kokemus monipuolisista viestinnän asiantuntijatehtävistä sekä viestintäkonsulttina että eri yrityksissä. Terveystalo on noussut muutamassa vuodessa toimialan suurimpien ja arvostetuimpien yhtiöiden joukkoon, ja yhtiö on rakentanut vahvan terveyden ja hyvinvoinnin spokesman-roolin integroimalla viestinnän ja markkinoinnin tiiviisti toisiinsa.


OTSO KOSKI, PRINCIPAL DESIGNER USER EXPERIENCE, NOKIA TECHNOLOGIES

Otso Koski has a background in Industrial Design and Strategic Product Development, he has a Master of Arts degree from the University for Industrial Art and Design Helsinki (UIAH, nowadays Aalto). Otso´s main professional career is in User Experience and Service Design on both sides of B2B. He has worked with known global and domestic brands such as Volkswagen, Adidas, Eriksson, DNA, Sonera, Osuuspankki and of course Nokia. Currently he is leading the local UX Design team for Nokia Technologies in Finland.

+/-

24.5.2016 Monikanavaisuus ja uusi kuluttaja: Haastattelut

HAASTATTELUT 24.5.2016

Tim Hall (Group Director / Fjord Helsinki) talks about what challenges and opportunities design is facing in today’s multichanneled and digitalised world.

Katja von Aflthan (Director, Innovation & Product Development / TNS Gallup) kertoo kuluttajakäyttäytymisen trendeistä ja palvelumuotoilusta.

+/-

24.5.2016 Monikanavaisuus ja uusi kuluttaja: Puheenvuorojen tallenteet

TALLENTEET 24.5.2016:

 

 

+/-

24.5.2016 Monikanavaisuus ja uusi kuluttaja: Aiheeseen liittyvää sisältöä

Nokia OZO
What does virtual reality feel like? That’s what testers in Barcelona had a chance to find out. Check out these reactions to experiences produced with the Nokia OZO!

+/-

3.3.2016 Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu: Puheenvuorojen tallenteet

Mitä on asiakasymmärrys ja käyttäjälähtöisyys? Tarvitaanko yrityksissä palvelumuotoilua? Voiko käyttäjäkokemuksen muotoilla?
Aamupalaa ja vastauksia näihin kysymyksiin tarjoiltiin vuoden ensimmäisessä DESIGN FORUM talk -tilaisuudessa.
Paikan päällä kokemuksiaan olivat kertomassa ja asiasta keskustelemassa Paula Bello / Livework, Päivi Rosti / Creagent, Ulla Jones / OP, Tuulikki Saari / Fennia, Elias Pietilä / Wolt ja Minna Einiö / Hellon. Tilaisuuden moderoi Ossi Lindroos Solitasta.

DESIGN FORUM talk 3.3. TALLENTEET

Design Forum Finlandin toimitusjohtajan Petteri Kolisen tervetulosanat. 

Asiakaslähtöisyyttä ja palvelumuotoilua – Moderaattori Ossi Lindroosin alustus päivän teemaan. Ossi Lindroos, Vice President, Solita. 

CASE: FenniaHoitaja – Liiketoimintalähtöisiä ajatuksia uuden palvelun rakentamisen keskeltä. Tuulikki Saari, palvelujohtaja, Fennia, henkilökorvaukset

CASE: Too many questions, too little time: How service design can help start-ups to make sense of the chaos. Paula Bello, Partner, Design Consultant, Livework

CASE: Ambassador Program – kuinka organisaatioiden sisälle saadaan lisää palvelumuotoilun tulenkantajia Minna Einiö, Client Service Director, Hellon

CASE: Muotoilun iskuryhmä = Win-Win, parempaa asiakaspalvelua ja tehokkaampaa tekemistä Ulla Jones, Business Designer, OP

CASE: Wolt, Elias Pietilä

DESIGN FORUM talk 3.3 Yhteenveto, keskustelua ja kysymyksiä

+/-

3.3.2016 Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu: Haastattelut

HAASTATTELUT

Minna Einiö (Client Service Director, Hellon), kertoo kuinka Ambassador-ohjelman avulla koulutetaan palvelumuotoilun lähettiläitä yrityksiin.

Tuulikki Saari kertoo miten FenniaHoitaja-palvelu rakennettiin palvelumuotoilun avulla.

Elias Pietilä kertoo kuinka Wolt lähti uudistamaan perinteistä ravintolapalvelua. Katso tästä Elias Pietilä haastattelu.

Miksi OP panostaa palvelumuotoiluun? Katso tästä OP:n Ulla Jonesin haastattelu. 

 

+/-

3.3.2016 Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu: Aiheeseen liittyvää sisältöä

ASIAKASLÄHTÖISTÄ PALVELUMUOTOILUA: CASE IHMISTEN APTEEKKI

Mitä on palvelumuotoilu OPssa? OPn Ulla Jones on puhujana myös DESIGN FORUM talk -tilaisuudessa 3.3.2016!

Hellon on mukana tässäkin hienossa asiakaskokemusprojektissa.
KAUPPALEHTI 10.2.2016: ”Finnkino vannoo henkilöstöpolitiikassaan osallistumisen nimiin”

Hellonin Jaakko Wäänänen on nimetty muotoilujärjestö DMI:n neuvonantajaksi.
MARMAI 19.2.2016: "Suomeen tarvitaan tuhansia uusia palvelumuotoilijoita"

MARMAI 19.2.2016 Suomalaisfirmat eivät ymmärrä henkilöstön viihtyvyyden ja asiakaskokemuksen yhteyttä