Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

DESIGN FORUM talk: Monikanavaisuus ja uusi kuluttaja

24.5.2016 Kellohalli, Helsinki

Miten kuluttajakäyttäytymisen muutos vaikuttaa yrityksiin ja mitä ratkaisuja monikanavaisuus tarjoaa? Kuinka digitaalinen käyttäjäkokemus muotoillaan yrityksen menestykseksi? Vuoden toisessa DESIGN FORUM talkissa kuultiin taas kiinnostavia puheenvuoroja ja innostavia esimerkkejä. Tilaisuuden alusti ja puhetta johti digitalisti Ville Tolvanen.

OHJELMA:

8.30 Aamiainen
9.00 Tervetuloa

Petteri Kolinen, toimitusjohtaja, Design Forum Finland
9.05 Digitalisaatio, aikamme suurin mullistus? – alustus päivän teemaan

Ville Tolvanen, digitalisti, Digitalist Network
9.10 Kuluttajakäyttäytymisen muutos digitalisoituvassa maailmassa – trendeistä tiedolla johtamiseen

Tarja Pentilä, Director, Consumer & Shopper Insight & Digital, TNS Gallup
Katja von Alfthan, Director, Innovation & Product Development, TNS Gallup
9.30 Digital vs. physical vs. human – Keeping the end-user at heart and business in mind in all customer interactions

Tim Hall, Group Director, Fjord Helsinki
9.50 Miten digitalisaatio muuttaa terveydenhuoltoa

Susanna Kinnari, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo
10.10 Time machines and you (the making of) – How technology is on its way to emphasize the human in humans

Otso Koski, Principal Designer User Experience, Nokia Technologies
10.30 Paneelikeskustelu: “Death of Hero Designer” – Designereiden rooli digitaalisessa suunnittelussa

Moderaattorina Ville Tolvanen
11.00 Tilaisuus päättyy

Tim Hallin ja Katja von Alfthanin haastatteluvideot löydät videosivultamme.


TILAISUUDEN TALLENTEET

Alustuspuheenvuoro, Ville Tolvanen / Digitalist Network

Tarja Pentilä ja Katja von Alfthan / TNS Gallup

Tim Hall / Fjord Helsinki

Susanna Kinnari / Terveystalo

Otso Koski / Nokia Technologies

Paneelikeskustelu

 

 

ville tolvanen

Ville Tolvanen on strategi, kouluttaja, konsultti ja Digitalist Network -verkoston perustaja. Hän auttaa yrityksiä ymmärtämään muutoksen mahdollisuuksia, opettaa hyödyntämään verkkoa liiketoiminnassa ja rakentamaan uudenlaisia tapoja toimia digiaikana. Ville näkee yrityksissä ja yhteisöissä mahdollisuuksia luoda enemmän ja parempaa toimintaa vähemmällä. 

tarja pentilä

Tarja Pentilä on kuluttajien arvojen, asenteiden ja käyttäytymisen asiantuntija ja perehtynyt erityisesti kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen ennakointiin. Pentilä on työskennellyt monien eri toimialojen yritysten kanssa mm. median, ruokatoimialan, kaupan, rakentamisen ja finanssialan yrityksissä. Hän on työskennellyt TNS Gallupissa vuodesta 2001 eri tehtävissä mm. TNS:n omien laajojen kuluttajatietopankkien TNS Atlaksen ja TNS Monitorin parissa. Pentilä toimii tällä hetkellä yksikönjohtajana Consumer & Shopper Insight & Digital -yksikössä.

katja von alfthan

Katja von Alfthan on asiakasymmärryksen asiantuntija, jolla on pitkä kokemus yritysten liiketoiminnan kehittämisen konsultoinnista. Hän on työskennellyt sekä kvalitativiisen että kvantitatiivisen tutkimuksen parissa kahdenkymmenen vuoden ajan. Viimeiset vuodet Katja on kartuttanut kokemusta palveluiden innovoinnista ja muotoilusta niin koulutuksen kuin asiakasprojektienkin muodossa. Katja toimii tällä hetkellä TNS Gallupissa innovaatio- ja tuotekehitysjohtajana.

tim hall

Tim Hall has a very strong background in technology and business consulting, with a career spanning over 22 years and multiple technology and process disciplines. He has worked in top global consultancies, such as Accenture and Capgemini, excelling in selling and delivering complex transformational change programs and projects, as well as leading, motivating and coaching large teams. Before joining Fjord, Tim successfully orchestrated two of the largest digital transformation programs in the history of Marks & Spencer in London. A native of the United Kingdom, Tim has lived in Finland since 2011, joining Fjord Helsinki in January 2013. As Group Director, he has the overall responsibility for the Helsinki studio. 

susanna kinnari

Susanna Kinnari toimii Terveystalossa viestintä- ja brändijohtajana vastaten konsernin viestinnästä, markkinoinnista ja brändistä sekä asiakaspalvelusta. Susannalla on lähes 20 vuoden kokemus monipuolisista viestinnän asiantuntijatehtävistä sekä viestintäkonsulttina että eri yrityksissä. Terveystalo on noussut muutamassa vuodessa toimialan suurimpien ja arvostetuimpien yhtiöiden joukkoon, ja yhtiö on rakentanut vahvan terveyden ja hyvinvoinnin spokesman-roolin integroimalla viestinnän ja markkinoinnin tiiviisti toisiinsa.

otso koski

Otso Koski has a background in Industrial Design and Strategic Product Development, he has a Master of Arts degree from the University for Industrial Art and Design Helsinki (UIAH, nowadays Aalto). Otso´s main professional career is in User Experience and Service Design on both sides of B2B. He has worked with known global and domestic brands such as Volkswagen, Adidas, Eriksson, DNA, Sonera, Osuuspankki and of course Nokia. Currently he is leading the local UX Design team for Nokia Technologies in Finland.