Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

Digitalist Design Forum

16.11.2017 klo 8.00–12.00, Tennispalatsi, Salomonkatu 15, Helsinki

Yrityksen menestyksen edellytyksenä on kokonaisvaltainen brändikokemus – digitaalisen ja fyysisen kokemuksen saumattomuus.

Kun asiakas kohtaa yrityksen, olipa kohtaaminen missä kanavassa tahansa, kokemuksen on oltava hyvä, mieluiten odotukset ylittävä. Muotoilulla on suuri rooli asiakaskokemuksessa ja brändimielikuvan kehityksessä. Menestyvät yritykset oppivat luomaan itsestään haluttavan ja kilpailijoistaan erottuvan brändin. Myös tuotteen tai palvelun menestymisen määrittelee sen muotoilun onnistuminen.

Digitalist Design Forum -tapahtuman tavoitteena on lisätä ymmärrystä muotoiluajattelusta, antaa käytännön esimerkkejä yritysten kilpailukyvyn kasvusta muotoilun avulla ja kannustaa kehittämään brändikokemusta jatkuvasti paremmaksi. Tapahtumassa kohtaavat niin designin tuottajat, ostajat kuin suunnittelijatkin – Digitalist Design Forum esittelee muotoilun eturivin näkijät ja tekijät.

Ohjelma

8.30 Avaussanat
Petteri Kolinen, CEO, Design Forum Finland ja Ville Tolvanen, CEO, Digitalist Group 

8.40–9.05 Brand-driven Customer Value Design – E2EO2O – is the Engine of Demand Growth
Andreas Rosenlew, Executive Brand Advisor & Managing Partner, Grow Partners

9.05–9.25 Designosaamisesta strateginen kyvykkyys – case Fazer
Päivi Svens, Head of Marketing, Fazer Lifestyle Foods

9.25–9.45 Kokonaisvaltainen brändi kasvun mahdollistajana
Heidi Rantala, Chief Marketing Officer, Yepzon

9.45–10.10 Otsikko TBC
Bart Ahsmann, Director, CLICK NL; President, BEDA

10.10–10.30 Tauko

10.30–10.40 Haastattelu: Sebastian Jansson, perustajaosakas, Made by Choice; Lasse Laine, perustajaosakas, Made by Choice

10.40–11.05 Saumaton asiakaskokemus
Mikko-Pekka Hanski, Vice President, Customer Experience Design, Idean Enterprises

11.05–11.30 Building a family of iconic lifestyle brands
Alexander Matt, Chief Marketing Officer, Fiskars Group

11.30–11.50 Starship – Tulevaisuuden lähettirobotti
Antti Mäkelä, johtava suunnittelija, perustajaosakas, Aivan Oy

11.50–12.00 Loppusanat

Lue lisää tilaisuudesta täällä!

ILMOITTAUDU TÄÄLLÄ!

 

 

VILLE TOLVANEN

CEO, Digitalist Group

Ville Tolvanen is CEO with Digitalist Group. He is the founder and co-founder of several companies in software, digital services, marketing and healthcare. Ville is popular transformation advisor, consultant and a keynote speaker.

 

 


PETTERI KOLINEN

CEO, Design Forum Finland

Taiteen maisteri, teollinen muotoilija Petteri Kolisella on pitkä kokemus muotoilun johtotehtävistä eri teollisuuden aloilta. Vuosina 1993–2007 hän toimi Nokian Design Managerina useiden eri yksiköiden johdossa ja mm. Nokian pääkonttorin muotoilustudion vetäjänä. Tämän jälkeen hän siirtyi Martela Oyj:n johtoryhmään toimien yrityksen muotoilujohtajana. Design Forum Finlandin toimitusjohtajaksi Kolinen tuli Nansolta, jossa hän oli työskennellyt luovana johtajana.

Kuva: Marco Melander

ANDREAS ROSENLEW

Executive Brand Advisor & Managing Partner, Grow Partners

Andreas has spent his entire career working with global brand strategy, integrated marketing, design and creative communication, on both the consultancy and client side. His international career has also seen the Finland native working around the globe from Copenhagen to Los Angeles. In parallel, he has worked extensively with private equity-companies and held various investor and board director roles.

Andreas has worked as a lead advisor in strategic brand and design development with international clients of a wide variety. He has extensive insight from brand, design and user experience development for digital and online-driven businesses.

www.grow.eu

PÄIVI SVENS

Head of Marketing, Fazer Lifestyle Foods

Kauppatieteiden maisteri Päivi Svens johtaa Fazerin uuden Fazer Lifestyle Foods -liiketoimintayksikön strategian, konseptin ja brändin luomista. Hän on toiminut vuodesta 2001 eri tehtävissä Fazerilla ja Cloetta Fazerilla, muun muassa johtanut Fazer Makeisten markkinointi- ja design-tiimejä. Tiimin saavutuksiin Svensin vetovastuussa kuuluvat muun muassa Red Dot -palkittu Fazer Biscuit portfolio ja Vuoden Huiput -palkittu Fazer Lakritsi -konsepti.

www.fazer.com

 

HEIDI RANTALA

Chief Marketing Officer, Yepzon

Heidi Rantala is a very driven marketing and sales professional with over 10 years of experience in consumer marketing. Before Yepzon she worked over six years at Unilever running several brands such as Magnum, Cornetto and Ben & Jerry’s. She also  has extensive knowledge in market development and category management for consumer products. Heidi was recognized as a top performer – winning multiple awards within the Unilever organization.

www.yepzon.com

bart aHSmann

Director, CLICK NL; President, BEDA

Bart Ahsmann graduated in 1988 with a degree in Industrial Design at TU Delft, followed by 13 years of professional design experience for Dutch design consultancies. This is where he developed his skills in developing sustainable consumer and industry products for major (inter)national manufacturing and SME clients. In 2001 he joined Syntens, working on innovation consultancy for Dutch SMEs. While there, he initiated partnerships with knowledge institutes and was involved in developing new innovation methods.

In 2009 he joined TU Delft to stimulate and professionalise knowledge transfer in design research. He was responsible for initiating and developing a number of large-scale research and innovation projects, industry partnerships, design start-ups, and the 3TU Research Centre Design United. Amongst others, he was one of the architects of the major Dutch research programme CRISP (2011-2015).

On March 9th 2016, Bart started as Managing Director of CLICKNL, the Dutch Creative Industries knowledge and innovation network. He continues his association with Design United for 1 day a week.

In June 2017 Bart was elected president of BEDA (Bureau of European Design Associations): a network of around 50 design centres, associations and innovation support organisations.

www.clicknl.nl

MIKKO-PEKKA HANSKI

Executive Brand Advisor & Managing Partner, Idean Enterprises

ALEXANDER MATT

Chief Marketing Officer, Fiskars Group

Alexander Matt is the CMO of the Fiskars Group, a 1.2bn company with a portfolio of globally influential Design, Outdoor and Luxury brands. In his role he is driving the digital, consumer and brand transformation agenda of the Group with the mission to build a family of iconic lifestyle brands.

Before joining Fiskars, Alexander was the Global Brand Marketing Lead for adidas Originals and a member of the Global Leadership Team which led Originals to exponential growth. Alexander started his career during the first wave of new economy working for two digital ventures in Germany and Switzerland.

www.fiskars.com

 

ANTTI MÄKELÄ

Johtava suunnittelija, perustajaosakas, Aivan Oy

Suurien kokonaisuuksien hahmottaja ja luova ongelmanratkaisija, joka jäsennellysti erottaa oleellisen epäoleellisesta. Poikkeuksellinen kyky ymmärtää organisaatio- ja käyttäjälähtöisiä haasteita. Uusimmat teknologiat ja suunnittelutyökalut hallitseva muotoilun moniottelija.

www.aivan.fi