21.5.2014

Ahonen & Lamberg – Työt/Works/Oeuvres

Design Forum Showroomissa avautuu 29.5.2014 Ahonen & Lamberg -näyttely ”Työt/Works/Œuvres 2006-2014”.

Ahonen & Lamberg – Työt/Works/Oeuvres 2006–2014 on suomalaisen, Pariisissa toimivan suunnittelutoimisto Ahonen & Lambergin töistä editoitu retrospektiivi vuodesta 2006 tähän päivään.

Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafian myöntämän Vuoden Graafikko 2014 -palkinnon saaneiden Anna Ahosen ja Katariina Lambergin tyylissä yhdistyy klassisuus ja se jokin tästä ajasta poimittu. Heidän vuonna 2006 perustamansa Ahonen & Lamberg -toimiston tekemistä leimaa orgaaninen laaja-alaisuus. Heiltä ostetaan useimmiten art directionia, graafista suunnittelua ja visuaalista konsultaatiota, mutta rinnalle ovat hiipineet vaateprintit sekä erilaiset tilasuunnitteluun liittyvät työt.

Ahonen & Lambergin asiakaslistalla on kansainvälisesti tunnettuja yrityksiä kuten Lacoste, Carven ja Universal Music. Heidän viimeaikaisia töitään ovat identiteettiuudistukset Alexander Mareuil'lle ja Suomen Ranskan instituutille, visuaalisen identiteetin suunnittelu kenkäsuunnittelija Achilles Ion Gabrielille ja pariisilaisen pankkiirin perustamalle kahvilalle sekä kanadalaisen Aldo-merkin Dubain liiketilaan tehdyt kuvitustyöt. Myös suomalaisen Trendi-lehden ja Lily-blogiyhteisön logot ovat Ahonen & Lambergin suunnittelemia.

Ahonen & Lamberg – Työt/Works/OEuvres 2006–2014 29.5.–8.6.2014
Vuoden Graafikko 2014 -näyttely