11.6.2014

Design Forum Finland lakkauttaa Design Forum Shopin

Suomalaisen muotoilun promootio-organisaatiota Design Forum Finlandia ylläpitävän Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry:n hallitus on päättänyt lakkauttaa taloudellisesti kannattamattoman designmyymälä Design Forum Shopin.

Helsingissä Erottajankadulla Dianapuiston reunalla sijaitseva Design Forum Shop on ollut suomalaisen muotoilun näyteikkuna 20 vuoden ajan. Se on esitellyt suomalaista muotoilua laajasti ja monipuolisesti, ollut pientuotannon myyntikanava ja tarjonnut nuorille suunnittelijoille mahdollisuuden näyttää osaamistaan.

"Vaikka Design Forum Shopin myymäläliiketoiminta joudutaan lopettamaan kannattamattomana, Design Forum Finland tulee jatkamaan muotoilualan edistämistä vahvasti ja aktiivisesti", sanoo Design Forum Finlandin toimitusjohtaja Mikko Kalhama. "Nyt resursseja tullaan ohjaamaan uudenlaisen esinemuotoilua hyödyntävän liiketoiminnan kehittämiseen. Muotoilutuotteiden valmistus on jatkossakin keskeinen osa suomalaisen muotoilun ekosysteemiä."

Design Forum Shopin henkilökunnan kanssa on aloitettu YT-neuvottelut. Näillä näkymin myymälä on auki elokuun loppupuolelle.

Design Forum Shopin lopettaminen ei vaikuta muuhun Design Forum Finlandin toimintaan. Tulevaisuudessa Design Forum Finland keskittyy fokusoidummin strategiansa ydintehtäviin – designin laaja-alaiseen käyttöönottoon yrityksissä sekä viestintään ja kansainvälisen tunnettuuden kasvattamiseen.

toimitusjohtaja Mikko Kalhama
(09) 6220 8112, 050 381 3427
mikko.kalhama@designforum.fi

Design Forum Finland on suomalaisen muotoilun promootio-organisaatio. Sitä ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, vuonna 1875 perustettu yhdistys, joka on alallaan toiseksi vanhin maailmassa. Design Forum Finland tukee hyvinvointia ja kilpailukykyä edistämällä muotoilun laaja-alaista käyttöä elinkeinoelämässä ja yhteiskunnassa.