7.8.2013

Fennia Prize 2014 käynnistyy

Fennia Prize on yrityksille suunnattu muotoilukilpailu, jonka tavoitteena on tukea korkeatasoisten tuotteiden ja palveluiden tuottamista ja edistää teollisuuden kilpailukykyä ja kansainvälistymistä.

Fennia Prize -kilpailu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden erottautua kilpailijoista innovatiivisella ja vastuullisella muotoilulla, jolla on taloudellista merkitystä. Fennia Prize -palkinnot luovutetaan tunnustuksena muotoilun kokonaisvaltaisesta ja innovatiivisesta käyttämisestä tuotteiden, palveluiden ja liiketoimintakonseptien suunnittelemisessa ja toteuttamisessa, tuotekehityksessä, valmistuksessa ja yrityskuvassa.

Aikaisempina vuosina palkittujen skaala ulottuu sähköpylväästä kirjastokonseptiin ja aktiivikaiuttimista astiasarjoihin. Palkitut tuotteet saavat käyttää Fennia Prize -logoa markkinoinnissaan osoituksena muotoilunsa korkeasta laadusta. Palkitut esitellään mm. kansainvälisen kierron saavassa näyttelyssä ja palkintojulkaisussa. Fennia lahjoittaa 35.000 euron palkintosumman.

Vuoden 2014 kilpailussa uutuutena on oma sarja start up -yrityksille. Siihen voivat osallistua enintään viisi vuotta toimineet (eli aikaisintaan vuonna 2008 perustetut) yritykset. Toisena uutuutena on Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) jakama IPR-kunniamaininta ja 5.000€ arvoinen palkinto IPR:n (Intellectual Property Rights) menestyksekkäästä hyödyntämisestä.

Fennia Prize 2014 -kilpailuun osallistuvan ehdotuksen tulee olla lanseerattu vuonna 2012 tai sen jälkeen.

Ilmoittautumisaika Fennia Prize 2014 -kilpailuun on 7.8.–23.10.2013 klo 24.00. Sähköinen ilmoittautumislomake on auki verkossa osoitteessa www.designforum.fi/fenniaprize. Kilpailun tulokset julkistetaan helmikuussa 2014.

Kilpailun järjestävät Design Forum Finland ja Fennia.

Seuraa kilpailun vaiheita osoitteessa: www.designforum.fi/fenniaprize

Design Forum Finland, projektipäällikkö Melissa Ylijoki
melissa.ylijoki@designforum.fi, (09) 6220 8110