16.5.2016

Fennia Prize 2017 -muotoilukilpailu käynnistyy

Design Forum Finlandin perustama Fennia Prize on Suomen merkittävin muotoilukilpailu, jossa yritys tai yhteisö palkitaan muotoilun esimerkillisestä käytöstä liiketoimintansa osana. Ilmoittautumisaika kilpailuun alkaa maanantaina 16.5. ja tulokset julkistetaan helmikuussa 2017.

Tämän hetken Suomessa kaivataan kasvun ja menestyksen työkaluja. Yksi ajankohtaisista keinoista on muotoiluosaamisen monipuolinen ja laaja-alainen hyödyntäminen niin yritysten liiketoiminnassa kuin julkisen sektorinkin palveluiden kehittämisessä. Fennia Prize -kilpailun tavoitteena on kannustaa muotoilun käyttöön elinkeinoelämässä ja yhteiskunnassa kilpailukyvyn, kansainvälistymisen ja kasvun lisäämiseksi. Kokonaisvaltaisella ja asiakaslähtöisellä muotoilulla erottaudutaan ja sillä on myös taloudellista merkitystä.

Fennia Prize -muotoilukilpailua on järjestetty vuodesta 2003 lähtien. Kilpailun tulokset ovat aina läpileikkaus Suomen parhaasta, kiinnostavimmasta ja ajankohtaisimmasta muotoilusta. Palkittujen skaala on ulottunut metsäkoneista aktiivisuusrannekkeisiin ja kirjastokonseptista palovaroittimiin.

Fennia Prize –palkinnoista, yhteensä 35 000 €, vastaavat Fennia-konserni ja Elo. Patentti- ja rekisterihallitus jakaa oman 5000 € palkintonsa IPR-oikeuksien (Intellectual Property Rights) ansiokkaasta hyödyntämisestä. Lisäksi kilpailussa jaetaan kunniamainintoja. Fennia Prize -kokonaisuuteen kuuluvat kilpailun lisäksi palkittuja yrityksiä ja tuotteita esittelevä, Suomea kiertävä näyttely julkaisuineen sekä asiantuntijaseminaari.  Fennia Prize 2017 on osa Suomi 100 -ohjelmaa vuonna 2017.

Mukaan Fennia Prize 2017 –kilpailuun voi ilmoittautua 16.5.–5.9.2016. Kilpailun järjestävät Design Forum Finland, Fennia-konserni, Elo ja Patentti- ja rekisterihallitus.

LATAA TÄSTÄ Fennia Prize 17 -esitys (pdf)
LATAA TÄSTÄ Fennia Prize 17 -lehdistötiedote (pdf)

Design Forum Finland, projektipäällikkö Laila Alanen
laila.alanen@designforum.fi, 050 548 4114