23.2.2015

Hakaniemi Helsingissä

Muotoilija Jonas Hakaniemi esittäytyy Design Forum Showroomissa 12.–29.3.2015

Hakaniemi Helsingissä -näyttelyssä on esillä Jonas Hakaniemen muotoilemia tuotteita ja graafista suunnittelua pääasiassa viimeksi kuluneiden viiden vuoden ajalta. Hänen asiakkaitaan ovat mm. Jyväskylän kaupunki, Suomen Lasinjalostus Oy, Huopaliike Lahtinen Ay, myKolme Oy, Pomus Oy, Kera Interior, Design House Stockholm, Finn-Savotta Oy, Uhtua Design ja Upwood Design Oy.

Uusista tuotteista on esillä Lahtisille suunniteltu toinen huopalaukkumallisto, joka lanseerataan helmikuussa 2015 Micam-messuilla Milanossa. Ensimmäinen Jonas Hakaniemi for Lahtiset -laukkumallisto esiteltiin yleisölle vuonna 2013.

Ensiesittelyssä on myös uusi puinen Twig-valaisinmallisto, jonka muotoilusta Hakaniemi on vastannut Upwood Design Oy:lle. Lisäksi Red Dot -kunniamaininnan saanut, Design House Stockholmille suunniteltu Box Light -valaisin raottaa kantta yleisölle. Näyttely avaa valokuvin ja piirroksin myös tuotteiden suunnitteluprosessia, jota kuluttaja harvoin näkee.

Ajattomia perusmuotoja

Jonas Hakaniemen (s. 1975) tausta suunnittelijana ulottuu 20 vuoden taakse. Hän on työskennellyt mainostoimistossa, tehnyt graafista suunnittelua ja luonut yritysten visuaalisia ilmeitä. Monipuolisuudestaan tunnettu Hakaniemi valmistui Lahden muotoiluinstituutista muotoilijaksi 2009, ja samana vuonna hän perusti oman, nimeään kantavan yrityksen. Yritys keskittyy konsepti-, tuote- ja graafiseen muotoiluun.

Muotoilulla tuotteesta tai palvelusta tehdään houkutteleva ja luodaan näin lisäarvoa asiakkaalle. Hakaniemelle hyvä muotoilu merkitsee kestävyyttä, toimivuutta, käytettävyyttä ja ajattomuutta. Hän on pelkistäjä, joka pyrkii tuomaan töissään esille vain olennaisen. Työnsä suolana hän pitää erilaisia asiakkaitaan ja työprosessin aikana syntyneitä ahaa-elämyksiä. Tulevaisuuden tavoitteena on työskennellä yhä enemmän myös kansainvälisillä markkinoilla.

Mukana myös uutuustuotteita, lue lisää!

Haastattelut sopimuksen mukaan.

Lisätietoja ja lehdistökuvia: