27.2.2013

Suomalaista muotia ja designia Islantiin maaliskuussa

Design Forum Finland näkyy Islannin DesignMarch-muotoilutapahtumassa Reykjavikissa 14.–17.3.

Nimekkään Kronkron-liikkeen tiloihin rakentuvassa popup-kaupassa on myytävänä muotia, koruja ja asusteita sekä huonekaluja ja sisustustuotteita. Mukana on toistakymmentä suomalaista huippunimeä, mm. Mirkka Metsola, Teija Eilola, Hanna Sarén, Klaus Haapaniemi ja One Nordic.

Reykjavikin muotimaailma on tunnetusti omaperäinen ja värikäs. Islantilaiset designerit yhdistävät rohkeasti niin Uuden maailman kuin Euroopankin trendejä omiin kansallisiin piirteisiinsä. Suomalaiset suunnittelijat tuovat tähän tarjontaan persoonallisen lisänsä designtapahtuman ajaksi aivan kaupungin sydämeen Laugavegur-kadulle.

Design Forum Finlandin popup-shopin lisäksi suomalaisia suunnittelijoita on mukana lukuisissa muissa designtapahtumissa. Pohjola-talossa on esillä suomalais-islantilaista korusuunnittelua ja taideteollisuusmuseossa on nähtävänä mm. Torsten ja Wanja Söderbergin palkinnon saaneen Harri Koskisen muotoilua. Katarina Siltavuori on kuratoinut Flétta – Design in Dialogue -näyttelyn ja Lapin yliopisto esittelee muotoilua pohjoisesta konserttitalo Harpassa. Muotoilutoimisto Aalto+Aalto esittäytyy muotoilustudio Grettisborgissa ja Suomi PRKL! -designkaupasta saa vuokrata Jopoja.

Reykjavikin DesignMarch järjestetään nyt viidennen kerran. Se on vuosi vuodelta laajeneva, kiinnostava ja energinen pohjoismainen designtapahtuma ja kaupunkifestivaali, jonka ohjelmaan kuuluu muotoilun lisäksi arkkitehtuuria, graafista suunnittelua ja muotia. Design Forum Finland on nyt mukana yhteistyössä Iceland Design Centren kanssa toista kertaa – ensimmäinen popup-kauppa Islannissa nähtiin vuosi sitten. Samaan aikaan järjestetään Reykjavik Fashion Festival 14.–16.3., tänä vuonna neljännen kerran.

Design Forum Finland on suomalaisen muotoilun promootio-organisaatio. Sen tavoitteena on vahvistaa muotoilutoimialaa niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Yksi sen toimintamuodoista on Design Forum Shop, joka tarjoaa asiakkailleen kiinnostavaa suomalaista nykymuotoilua aivan Helsingin Designkorttelin sydämessä.

Mukana Design Forum Finlandin popup-kaupassa ovat: Kaksitvå, R/H, Mars 19, Hanna Sarén, Teija Eilola, Kaisa Riivari, Sanna Hopiavuori, 2or+BYYAT, Month of Sundays, Mirkka Metsola, Klaus Haapaniemi ja One Nordic.

Design Forum Finland popup-kauppa 14.–17.3.2013
Kronkron, Laugavegi 63B, Reykjavik