9.6.2014

Mikko Laakkonen 10+

Ornamon Vuoden kalustesuunnittelija 2014

Vuonna 2014 tulee kuluneeksi kymmenen vuotta Studio Mikko Laakkosen perustamisesta. Alussa studion toiminta oli sivutoimista ja vaikka se söi rahaa enemmän kuin tuotti, oli päämääränä saada jonain päivänä työ kannattamaan. Tarkoituksena oli myös alusta asti luoda arjen käyttöesineitä, joista ihmiset voisivat nauttia jokapäiväisessä elämässään.

Mikko Laakkonen 10+ -näyttely esittelee vuonna 2014 lanseeratut tuotteet sekä läpileikkauksen suunnittelijan tuotannosta viimeisten kymmenen vuoden ajalta. Ensiesiintymisensä näyttelyssä saavat myös tuotesuunnittelun ja taiteen rajapinnalla liikkuvat esinekokeilut.

Mikko Laakkonen 10+
Ornamon Vuoden kalustesuunnittelija 2014
11.6.– 5.7.2014
Design Forum Showroom, Erottajankatu 9 B, Helsinki
Ma–pe 12–18, la 12–16

Studio Mikko Laakkonen
info@mikkolaakkonen.com
www.mikkolaakkonen.com

Mikko Laakkonen
Mikko Laakkonen syntyi Espoossa 1974. Hän valmistui ensin soitinrakentajaksi mutta jatkoi opiskelemalla muotoilua Kymenlaakson Ammattikorkeakoulussa ja suoritti maisteriopinnot Taideteollisessa korkeakoulussa.

Työskenneltyään useita vuosia sekä muotoilu- että arkkitehtitoimistoissa Mikko Laakkonen perusti Studio Mikko Laakkosen vuonna 2004. Studio tarjoaa tuotesuunnittelupalveluita, pääpainonaan arjen käyttöesineet.

Uransa aikana Mikko Laakkonen on saanut useita muotoilupalkintoj, mm Reddot Best of the Best Design Award -palkinnon (2013), kaksi Fennia Prize -kunniamainintaa (2012) Reddot Design Award -palkinnon (2012) ja Chicago Athenaeumin Good Design Award -tunnustuksen (2010). Hän oli toinen Design Forum Finlandin palkitsemista Vuoden nuorista muotoilijoista vuonna 2009. Sisustusarkkitehdit SIO ry on valinnut Mikko Laakkosen Vuoden kalustesuunnittelijaksi 2014.

Mikko Laakkosen töitä on ollut esillä monissa näyttelyissä Euroopassa, Yhdysvalloissa, Kiinassa ja Japanissa.

Nykyään Mikko Laakkonen työskentelee useiden suomalaisten ja kansainvälisten yritysten kanssa. Näitä ovat mm. Bosa, Casamania, Covo, Inno, Innolux, Isku, Marimekko, Martela ja Osidea.