9.9.2013

Northern Exposure

– Pohjoismaisen muodin showcase New Yorkin muotiviikoilla

Northern Exposure -tapahtuma esittelee New Yorkissa kuusi pohjoismaiden mielenkiintoisinta merkkiä - Siloa & Mook, ensaemble ja Lepokorpi Suomesta sekä Patouf, Ann-Sofie Back ja Rodebjer Ruotsista. Kukin merkeistä julkaisee kevät/kesä 2014 -mallistonsa lyhytelokuvan ja näytöksen voimin kansainväliselle muotimedialle ja sisäänostajille.

Merkit osallistuvat myös samanaikaisesti pidettävään Capsule Showroomiin, muodin myyntitapahtumaan, joka on tarkoitettu ensisijaisesti pienille ja aloitteleville merkeille. Capsule kokoaa yhteen suunnittelijoita, ostajia, mediaa ja muita muodin alan ammattilaisia. Suomesta messuille osallistuvat myös kenkäsuunnittelija Terhi Pölkki, Samuji ja R/H.

Northern Exposure -tapahtuman järjestävät Suomen ja Ruotsin pääkonsulaatit toistamiseen yhdessä International Playground -agentuurin ja Capsule-muotimessujen kanssa. Design Forum Finland on mukana yhteistyössä mahdollistamassa Suomen edustajien osallistumista ja tekemällä tiivistä yhteistyötä Pre Helsinki -hankkeen kanssa. Pre Helsinki on suomalaisten nuorten muotibrändien kansainvälistymiseen tähtäävä platform, johon myös Northern Exposure -tapahtumassa esillä olevat merkit kuuluvat.

Northern Exposure toteutuu osana New Cut! -vientikokonaisuutta, joka tukee muoti-, muotoilu-, elokuva-, TV-, ja musiikkialan yritysten kansainvälistymistä New Yorkissa. Hankkeen toteuttavat yhteistyössä Design Forum Finland, Finnish Film & Audiovisual Export sekä Music Finland. Muut New Cut! -hankkeessa mukana olevat, suomalaista muotoilualaa edustavat yritykset ovat Terhi Pölkki, Samuji ja Kustaa Saksi sekä SSAW-julkaisu osana Pre Helsinki -kokonaisuutta.

Capsule Show 15.–17.9.2013 New York

Capsule 2013: capsuleshow.com/newyorkwomens/