24.11.2014

O – Round things are boring

Kuuden taiteilijan, Merja Haapalan, Eveliina Hartikaisen, Inka Kivalon, Mervi Kurvisen, Pauliina Pölläsen ja Tatu Vuorion yhteisnäyttely.

Näyttelyn taiteilijat ovat ajattelijoita, jotka antavat äänen materiaaleille ja uskovat, että niillä on heidän kauttaan jotain sanottavaa. Moninaisten materiaalien ja tekniikoiden kautta taiteilijat pyrkivät kuvaamaan ympäröivää aikaa. Aikaa, joka ei ole tylsää eikä pyöri paikallaan. Näyttelyn nimi ilmaisee sen, että myös taidekäsityö on kaikkea muuta kuin tylsää.

Näyttelyn nimi viittaa lisäksi Ornamoon ja sen jäsenjärjestöön Taiteilijat O ry:hyn. Taiteilijat O ry on taideteollisen alan kuvataiteilijoiden ammatillinen ja valtakunnallinen taiteilijajärjestö. Taiteilijat O ry valitsee vuosittain kuusi Kuukauden taiteilijaa, jotka esittäytyvät järjestön nettisivulla www.artists-o.fi, Ornamo-lehdessä ja tänä vuonna yhteisnäyttelyssä Design Forum Showroomissa. Yhteisnäyttelyä varten koottiin kiinnostava ja monipuolinen, ajankohtaista taideteollisen alan kuvataidetta esittelevä ryhmä jäsentaiteilijoita.

O – Round thngs are boring 12.12.2014–2.1.2015
Design Forum Showroom, Erottajankatu 9 B (sisäpiha), Helsinki
ma–pe 12–18, la–su 12–16, suljettu 24.–26.12. ja 1.1.

Lisätietoja: www.artists-o.fi