18.6.2015

Petteri Kolinen Design Forum Finlandin toimitusjohtajaksi

Suomalaisen muotoilun kehittäjä- ja edistämisorganisaatio Design Forum Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.8.2015 alkaen teollinen muotoilija, MA,  Petteri Kolinen. Design Forum Finland keskittyy uudistetun strategiansa mukaisesti jatkossa aiempaa vahvemmin yritysten palvelemiseen ja muotoiluosaamisen tuottaman kilpailuedun edistämiseen.

”Kolisen monipuolinen kokemus eri toimialoilta, johtamiskokemus sekä ymmärrys muotoilun juurruttamisesta osaksi yritysten ydintoimintaa ovat juuri niitä osaamisalueita, joita yhdistyksen strategian toimeenpanossa nyt tarvitaan. Design Forum Finland haluaa tehdä tiivistä yhteistyötä muotoilualan muiden toimijoiden kanssa. Kolinen tuo persoonansa ja osaamisensa osaksi tätä kehitystä ”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Ulla Uimonen

”Haluamme samalla kiittää Dan Collianderia upeasta työstä, jota hän on tehnyt viimeiset kuukaudet toimiessaan oman toimensa ohella Design Forum Finlandin väliaikaisena toimitusjohtajana ja jossa toimessa hän jatkaa elokuulle”, toteaa Uimonen.

Kolisella on pitkä kokemus erilaisista muotoilualan johtotehtävistä hyvin erilaisilta toimialoilta. Kolinen työskenteli vuosina 1993–2007 Nokialla muotoilijana ja erilaisten tiimien vetäjänä ja mm. Keilaniemen pääkonttorin muotoilustudion päällikkönä. Tämän jälkeen hän toimi Martelan johtoryhmän jäsenenä ja muotoilujohtajana. Design Forum Finlandiin hän siirtyy Nanson luovan johtajan tehtävästä.

”Suuri intohimoni on tuoda Suomesta löytyvää huipputason luovaa osaamista ja yritysmaailmaa yhteen. Maailman muuttuessa suomalaisten yritysten pitää nostaa tuotteiden ja palveluiden houkuttelevuutta pärjätäkseen globaalilla kilpailukentällä. Siinä muotoilulla on ratkaiseva rooli”, sanoo Petteri Kolinen.

Design Forum Finlandin hallituksen puheenjohtaja Ulla Uimonen puh. 050 313 1058 ja hallituksen jäsen Pekka Mattila puh. 040 738 7221
Petteri Kolinen puh. 040 5410 261

Design Forum Finland lyhyesti:
Design Forum Finland on suomalaisen muotoilun käytön edistäjä. Ensisijainen Design Forum Finlandin toiminnan kohderyhmä ovat yritykset, jotka tarvitsevat ja haluavat muotoilusta uutta kilpailuetua. Design Forum Finland toimii non profit -periaatteella tarjoten sellaisia palveluita, joille ei ole toimivia markkinoita muualla. www.designforum.fi