Ajankohtaista
Open navigation Close navigation

13.2.2015

Revi tästä – riv här

Avattu pakkaus on ostopäätös. Öppnad förpackning är ett köpbeslut.

Revi tästä – Riv här -taidenäyttely paljastaa keinot, joilla kuluttajien ostopäätöksiin vaikutetaan. Näyttelyn keskiössä on pakkausten huomaamaton mutta yllättävän voimakas valta. Pakkauksella ei ole ainoastaan tuotetta suojaava funktio, vaan se on myös viestinviejä, markkinointikanava sekä vahva brändin rakentaja. Pakkausten viestintäkeinot ovat niin arkipäiväisiä, ettei tuotteeseen tarttuessaan edes huomaa tulleensa johdatelluksi. Sinä et itse valinnut heräteostostasi, vaan sinut valittiin sen kohderyhmäksi. Tämä taidenäyttely laajentaa käsityksiäsi pakkauksista.

Keväällä 2015 Muotoiluinstituutista valmistuvat pakkaus- ja brändimuotoilijat ovat ottaneet tehtäväkseen esitellä pakkauksia viestinnän ja vaikuttamisen välineinä Revi tästä – Riv här -taidenäyttelyssä. Näyttely on esillä 18.-28. helmikuuta Design Forum Showroomissa, Helsingissä. Pakkausmaailmaa sen sisäpiiristä kommentoi 13 muotoilijaa Anni Avela, Iina Havo, Heidi Holopainen, Richard Hormia, Saara Ikonen, Juuso Känkänen, Edit Lohman, Saara Majanne, Konsta Puustinen, Säde Salo, Anni Sirkka, Kristiina Syssoev ja Jenna Virrankari.

“Tässä näyttelyssä tuotepakkaukset nostetaan niiden ansaitsemaan asemaan — hyvässä ja pahassa. Pakkauksilla on kyky aiheuttaa ekologisia, taloudellisia ja poliittisia katastrofeja, mutta myös kääntää kokka kohti parempaa maailmaa.” - Jani Leinonen, taiteilija.

Revi tästä – Riv här 18.­­–28.2.1015
Design Forum Showroom
Erottajankatu 9 B, sisäpiha
ma–pe 12–18, la–su 12–16, vapaa pääsy

Lisätiedot ja kuvapyynnöt:
Viestintävastaava Iina Havo
iina.havo@gmail.com, 041 507 5380

Taidenäyttelyä sponsoroivat Markprint, Hartwall, Fazer ja Starcke.