28.8.2013

Sebastian Jansson: Singular Pluralist

Singular Pluralist -näyttely havainnollistaa Sebastian Janssonin työtä konseptien kehittäjänä.

Näyttely on mini-retrospektiivi äskettäin alkaneelta uralta ja työt koostuvat teollisesti valmistetuista tuotteista, yksittäiskappaleista, konsepteista, materiaalikompositioista ja kuvista. Näin yleisö voi monipuolisesti kokea suunnittelijan luovan maailman. Näyttelyn teemoja ovat hetki, merkitys ja seuraus. Se käsittelee luovan kehon liikettä.

Janssonin projekteja ja prototyyppejä on aiemmin ollut esillä Milanossa, Pariisissa, Zürichissä, Baselissa ja Tukholmassa.

MUOTOILIJA SEBASTIAN JANSSON

Sebastian Jansson on monipuolinen suunnittelija nälkäisellä mutta pedantilla otteella. Nuoresta iästään huolimatta hän on ehtinyt paljon. Kansainvälisten vaikutteiden myötä Janssonin muotoilullinen kädenjälki poikkeaa selkeästi perinteisestä skandinaavisesta modernismista.

Jansson on opiskellut muotoilua Taideteollisessa korkeakoulussa, Politecnico di Milanossa ja ENSCI-Les Ateliers:ssa Pariisissa. Hän on toiminut muotoiluassistenttina palkitulle amerikkalaismuotoilijalle Stephen Burksille New Yorkissa. Tällä hetkellä Jansson työskentelee erinäisten taiteellisten projektien parissa Helsingissä uudella studiollaan kehittäen sekä esinekokoelmia että konsultoiden muotoilualan yrityksiä ja brändejä. Hän jatkaa taiteellisen ja tuloshakuisen työnsä vakiinnuttamista keskittyen nyt kotimaiselle sektorille.

Lehdistötiedote (pdf)

Lisätietoja ja lehdistökuvat: