15.2.2013

Vuoden nuori muotoilija 2012 -luettelo ja kutsukortti palkittiin

Design Forum Finlandin jakamaan Vuoden nuori muotoilija -palkintoon kuuluvan näyttelyn avajaiskutsukortti ja näyttelyjulkaisu palkittiin Antalis Oy:n Design & Print Awards 2012 -kilpailussa.

Julkaisu ja kutsu saivat kolmannen palkinnon Vuoden painotyö -kategoriassa, johon osallistui yhteensä 81 ehdotusta. Kutsukortin ja julkaisun on suunnitellut Design Forum Finlandin inhouse-graafikko Milla Rissanen ja niiden painotyö laserleikkauksineen toteutettiin Finepress Oy:ssä.

Paperitukkukauppa Antaliksen kilpailuun osallistui yhteensä 199 painotyötä neljässä eri sarjassa. Vuoden vuosikertomus -sarjan voitti Valtionkonttorin Debt Management Annual Review, suunnittelijana Kuudes Kerros. Vuoden asiakaslehti oli Kotkamillsin julkaisu, suunnittelijana Dialogi Oy. Vuoden painotyö -sarjan voitti Ibero 60 vuotta -juhlakirja, tekijänään Kuudes Kerros ja Vuoden kirjaksi valittiin Planning the Bothnian Sea -kirja, suunnittelijoinaan Johannes Nieminen ja Tuomas Siitonen. Sama kirja sai myös kilpailun pääpalkinnon, jonka voittaja valittiin kaikkien sarjojen parhaista.

Kilpailun juryyn kuuluivat graafinen suunnittelija Chris Bolton, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja Hanna Jaakkola Citycon Oyj:stä, freelance-kuvittaja Laura Laine ja Zeelandin luova johtaja Miikka Leinonen. Palkintojury perusteli Vuoden nuori muotoilija -esitteen palkitsemista seuraavasti: "Yksinkertainen klassinen ilme, rauhallinen ja hienostunut ulkoasu. Esitteen tyyli on yhtenäinen esiteltyjen suunnittelijoiden kanssa. Riskinotto kannen ja kutsun kanssa kannatti, sillä laserleikkaus on erittäin onnistunut."

Design Forum Finland, viestintäpäällikkö Anne Veinola
anne.veinola(a)designforum.fi, (09) 6220 8119