25.8.2016

Laura Väinölä on Vuoden nuori muotoilija 2016

Design Forum Finlandin Vuoden nuori muotoilija -palkinnon vuonna 2016 saa muotoilija, Creative Director Laura Väinölä (synt. 1982).

Laura Väinölä on erinomainen esimerkki uuden sukupolven muotoilijasta, joka toimii yrityksessä muotoilujohtajana tai luovana johtajana. Työ vaatii laaja-alaista ja monipuolista sekä muotoilualan että yritystoiminnan prosessien tuntemusta – unohtamatta kuitenkaan luovuutta ja ennakkoluulottomuutta. Kokonaisvaltaisen ja jopa elämyksellisen brändikokemuksen johtaminen edellyttää rohkeutta ja näkemyksellisyyttä. Palkintojuryn mielestä Laura Väinölä on kannustava esimerkki nuoresta muotoilijasta tulevaisuudessa yhä keskeisemmässä roolissa.

Design Forum Finlandin Vuoden nuori muotoilija -palkinto perustettiin vuonna 2000 ja se jaetaan nyt 15. kerran. Palkinto voidaan myöntää henkilölle, henkilöille tai ryhmälle, joka on osoittanut uutta luovaa näkemystä ja osaamista muotoilun alalla. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa nuoria muotoilijoita tinkimättömään ja omaleimaiseen työskentelyyn.

Vuoden 2016 palkintojuryyn kuuluivat Creative, Partner Tiina Latva / Werklig, hallituksen puheenjohtaja ja osakas Mika Ståhlberg / Asianajotoimisto Krogerus Oy, vuoden 2009 Vuoden nuori muotoilija -palkittu Mikko Laakkonen / Studio Mikko Laakkonen ja toimitusjohtaja Petteri Kolinen / Design Forum Finland. Asianajotoimisto Krogerus Oy on vuoden 2016 palkinnon pääyhteistyökumppani ja tukee palkintoa mm. lahjoittamalla 5.000 € palkintosumman sekä tukemalla näyttelyjärjestelyjä.

VUODEN NUORI MUOTOILIJA 2016, 5.–17.9.2016

Kansalliskirjaston Kupolisali, Unioninkatu 36, Helsinki
Avoinna ma–pe klo 10–17, ke klo 20 saakka, la–su suljettu (paitsi la 17.9. avoinna klo 9–16), vapaa pääsy

LISÄTIETOJA:
Design Forum Finland, projektipäällikkö Laila Alanen
050 548 4114, laila.alanen@designforum.fi
www.designforum.fi/vnm2016

Laura Väinölä, laura@duotone.fi, 0500 757 575

DESIGN FORUM FINLAND
Design Forum Finland on suomalaisen muotoilun promootio-organisaatio. Edistämme muotoilun monipuolista ja laaja-alaista käyttöä elinkeinoelämässä ja yhteiskunnassa. Samalla rakennamme Suomen kilpailukykyä ja hyvinvointia muotoilun avulla.

KROGERUS
Krogerus on johtava liikejuridiikan asianajotoimisto, joka hoitaa erilaisiin yritysjärjestelyihin, riidanratkaisuun ja viranomaissääntelyyn liittyviä toimeksiantoja. Meillä on erityisasiantuntemusta muun muassa energia-, rahoitus-, elintarvike-, terveydenhuolto-, kiinteistö-, teknologia- sekä tietoliikennealoilla. Toimistomme on säännöllisesti mukana markkinoiden merkittävimmissä ja haastavimmissa toimeksiannoissa.