Kuinka liiketoimintaa pitäisi rakentaa, kun vanhat business-mallit ovat murroksessa ja kilpailuetua saavutetaan uusin keinoin? Pärjäävätkö tulevaisuudessa ne yritykset, jotka tavoittelevat nopeaa kasvua vai ne, jotka toimivat pitkäjänteisesti ja vastuullisesti ja tuottavat merkityksellisempiä tuotteita ja palveluita?
Katso onlinetapahtuman tallenteet YouTubesta!
Tapahtumassa keskusteltiin siitä, kuinka yrityksen kilpailukykyä voidaan parantaa muotoiluosaamisen keinoin, tuottaa arvoa ja merkitystä asiakkaille ja samalla kehittää kestäviä toimintatapoja. Design Forum Date oli osa Lahden Tiedeviikon ohjelmistoa ja Design Forum Finland järjesti sen yhteistyössä Design Venture -ohjelman ja LAB-ammattikorkeakoulun kanssa.
OHJELMA
13.30 Tapahtuma alkaa
Business, muotoilu ja merkitys
Petteri Kolinen, toimitusjohtaja / Design Forum Finland
Tarkoituksella kohti epävarmuutta
Ville Tikka, CEO / Poem Company
Woodio – designbrändin tarina
Petro Lahtinen, perustaja, toimitusjohtaja / Woodio
200 vuotta vanhan teollisuusyhtiön matka designyhtiöksi
Mikko Koponen, myyntijohtaja / Finlayson
Transforming discarded fruit into leather-like material
Koen Meerkerk & Hugo de Boon / Fruitleather Rotterdam
Yhteenveto
Petteri Kolinen, toimitusjohtaja / Design Forum Finland &
Maria Ritola, teknologiayrittäjä
16.00 Tapahtuma päättyy
Tapahtuman moderoi teknologiayrittäjä Maria Ritola.