Design Forum Studio Online: Strategisen muotoilun valmennus

Strategisen muotoilun valmennus osoittaa, miksi panostus muotoilun käyttöön strategisella tasolla kannattaa.

Kriisinkin keskellä uskomme, että muotoilun työkalut ovat yhä tärkeämpiä suomalaisten yritysten liiketoiminnan elvyttämisessä ja rakentamisessa.

Muotoiluajattelun ja muotoilun strategisen käytön avulla luodaan yrityksille toimintaedellytyksiä ja asiakkaille merkityksellisiä ja tärkeitä tuotteita ja palveluita.

Design Forum Finland tukee suomalaisia yrityksiä ja organisaatioita tänä haastavana aikana. Järjestimme kesäkuun alkupuolella tutun Strategisen muotoilun valmennuksen verkossa. Olemme järjestäneet näitä suosittuja valmennuksia jo useita ja uskomme, että erityisesti nyt yritykset hyötyvät strategisen muotoilun välineistä!

Seuraava Strategisen muotoilun valmennus on suunnitteilla alkusyksystä.

Osallistujien palautetta aiemmista valmennuksista:

Ajankohtaisia asioita, hyviä esiintyjiä, jotka eivät tarvinneet lunttilappuja. Vaikeita tehtäviä omasta liiketoiminnasta.

Monipuolisesta sisällöstä on hyötyä eri aloilla työskenteleville ja eri aloilta ja yrityksistä olevat esimerkit syventävät ilmiön ymmärtämistä.

Loistavasti ja ammattitaitoisesti järjestetty tapahtuma alansa nöyrien huippujen puheenvuoroilla!

 

 

 1. Identiteetistä brändiksi

Ajankohta: ke 10.6.2020, klo 9–12.30
Paikka: online
Valmentaja: Maaret Väisänen, Service Design Lead, Bitfactor Oy

Onko yrityksesi identiteetti kristallinkirkas? Pitäisi olla – siihen perustuu kaikki. Selkeä identiteetti kasvaa vahvaksi brändiksi, ja vain vahvat brändit pärjäävät. Identiteetti syntyy yrityksen sisällä, se on yrityksen ytimessä ja siihen liittyvät arvot ja tapa toimia. Identiteetti on myös johtamisen työkalu: se perustelee valintoja, linjaa kehityssuuntia ja vahvistaa henkilöstön sitoutuneisuutta.

Strategisen designin valmennuksen ensimmäinen teema lähtee perusasioista. Valmentajana on Service Design Lead Maaret Väisänen Bitfactor Oy:sta.

2. Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen

Ajankohta: to 11.6.2020 klo 9.00–12.30
Paikka: online
Valmentaja: Jari Danielsson, toimitusjohtaja, Kuudes

Kokonaisvaltainen brändikokemus on edellytys brändin menestykselle. Kaikki yrityksen ja asiakkaan kohtaamispisteet ovat tärkeitä – kertovatko ne samaa tarinaa? Olipa kyse tuotteesta tai palvelusta, markkinoinnista tai viestinnästä, yhtenäinen ja johdonmukainen asiakaskokemus kaikissa kanavissa vahvistaa brändiä. Tämän palapelin kokoaminen mm. palvelumuotoilun avulla on haastava ja laaja tehtävä, ja oleellinen osa tämän päivän muotoilujohtamista.

Valmennuksen toinen teema kerää yhteen yrityksen keskeisiä operaatioita. Valmentajana on toimitusjohtaja Jari Danielsson strategia- ja designtoimisto Kuudennesta.

3. Kasvua muotoilun avulla

Ajankohta: ma 15.6.2020 klo 9.00–12.30
Paikka: online
Valmentaja: Arni Aromaa, Creative Director & CEO, Pentagon Design

Strateginen muotoilun hyödyntäminen tuo tutkitusti kasvua ja menestystä yritykselle. Tässä muotoilun monipuoliset työkalut ja osaamisalueet antavat runsaasti mahdollisuuksia yrityksen eri toimintojen kehittämiselle. Kun muotoilua hyödynnetään yrityksessä strategisen tason työkaluna, saadaan laajimmat ja tehokkaimmat vaikutukset.

Kolmas Strategisen designin valmennuksen teema käsittelee muotoilua yrityksen strategiatyön apukeinona ja sen merkitystä liiketoiminnan kasvussa. Valmentajana on toimitusjohtaja Arni Aromaa Pentagon Designista.

4. Design thinking yrityksen johdon työkaluksi

Ajankohta: ti 16.6.2020 klo 9.00–12.30
Paikka: online
Valmentaja: Tobias Dahlberg, Founder & CEO, Wonder Agency

Design thinking, muotoiluajattelu, on ajattelumalli, joka auttaa työstämään ongelmia ja löytämään ratkaisuja. Se on erilainen tapa rakentaa yrityskulttuuria: se on monialaista, ratkaisukeskeistä, luovaa, iteratiivista. Se asettaa asiakkaan kaiken keskelle ja lähtökohdaksi. Menestyvimmissä yrityksissä design thinking on ylimmän johdon työkalu.

Neljäs Strategisen muotoilun valmennuksen teema on design thinking, muotoiluajattelu, jonka tulisi olla osa yritysjohdon ydinosaamista nyt ja varsinkin tulevaisuudessa. Valmentajana on toimitusjohtaja Tobias Dahlberg Wonder Agencysta.

Jokainen koulutuspäivä koostuu valmentajan luento-osuudesta, harjoituksista ja keskustelusta.

1. Identiteetistä brändiksi

Ajankohta: ke 4.3.2020 klo 8.30–12.00
Paikka: Vierailu- ja innovaatiokeskus Joki, Workshop-tila, Lemminkäisenkatu 12 b, Turku
Valmentaja: Riikka Hackselius-Fonsén, CEO, Senior Strategic Planner, Punda Global

Onko yrityksesi identiteetti kristallinkirkas? Pitäisi olla – siihen perustuu kaikki. Selkeä identiteetti kasvaa vahvaksi brändiksi, ja vain vahvat brändit pärjäävät. Identiteetti syntyy yrityksen sisällä, se on yrityksen ytimessä ja siihen liittyvät arvot ja tapa toimia. Identiteetti on myös johtamisen työkalu: se perustelee valintoja, linjaa kehityssuuntia ja vahvistaa henkilöstön sitoutuneisuutta.

Strategisen designin valmennuksen ensimmäinen teema lähtee perusasioista. Valmentajana on toimitusjohtaja Riikka Hackselius-Fonsén Brand Agency Pundasta.

 

2. Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen

Ajankohta: to 5.3.2020 klo 8.30–12.00
Paikka: Vierailu- ja innovaatiokeskus Joki, Workshop-tila, Lemminkäisenkatu 12 b, Turku
Valmentaja: Jari Danielsson, toimitusjohtaja, Kuudes

Kokonaisvaltainen brändikokemus on edellytys brändin menestykselle. Kaikki yrityksen ja asiakkaan kohtaamispisteet ovat tärkeitä – kertovatko ne samaa tarinaa? Olipa kyse tuotteesta tai palvelusta, markkinoinnista tai viestinnästä, yhtenäinen ja johdonmukainen asiakaskokemus kaikissa kanavissa vahvistaa brändiä. Tämän palapelin kokoaminen mm. palvelumuotoilun avulla on haastava ja laaja tehtävä, ja oleellinen osa tämän päivän muotoilujohtamista.

Valmennuksen toinen teema kerää yhteen yrityksen keskeisiä operaatioita. Valmentajana on toimitusjohtaja Jari Danielsson strategia- ja designtoimisto Kuudennesta.

 

3. Kasvua muotoilun avulla

Ajankohta: ti 10.3.2020 klo 8.30–12.00
Paikka: Vierailu- ja innovaatiokeskus Joki, Workshop-tila, Lemminkäisenkatu 12 b, Turku
Valmentaja: Arni Aromaa, Creative Director & CEO, Pentagon Design

Strateginen muotoilun hyödyntäminen tuo tutkitusti kasvua ja menestystä yritykselle. Tässä muotoilun monipuoliset työkalut ja osaamisalueet antavat runsaasti mahdollisuuksia yrityksen eri toimintojen kehittämiselle. Kun muotoilua hyödynnetään yrityksessä strategisen tason työkaluna, saadaan laajimmat ja tehokkaimmat vaikutukset.

Kolmas Strategisen designin valmennuksen teema käsittelee muotoilua yrityksen strategiatyön apukeinona ja sen merkitystä liiketoiminnan kasvussa. Valmentajana on toimitusjohtaja Arni Aromaa Pentagon Designista.

 

4. Design thinking yrityksen johdon työkaluksi

Ajankohta: ke 11.3.2020 klo 8.30–12.00
Paikka: Vierailu- ja innovaatiokeskus Joki, Workshop-tila, Lemminkäisenkatu 12b, Turku
Valmentaja: Tobias Dahlberg, Founder & CEO, Wonder Agency

Design thinking, muotoiluajattelu, on ajattelumalli, joka auttaa työstämään ongelmia ja löytämään ratkaisuja. Se on erilainen tapa rakentaa yrityskulttuuria: se on monialaista, ratkaisukeskeistä, luovaa, iteratiivista. Se asettaa asiakkaan kaiken keskelle ja lähtökohdaksi. Menestyvimmissä yrityksissä design thinking on ylimmän johdon työkalu.

Neljäs Strategisen muotoilun valmennuksen teema on design thinking, muotoiluajattelu, jonka tulisi olla osa yritysjohdon ydinosaamista nyt ja varsinkin tulevaisuudessa. Valmentajana on toimitusjohtaja Tobias Dahlberg Wonder Agencysta.

Jokainen koulutuspäivä koostuu valmentajan luento-osuudesta, harjoituksista ja keskustelusta.

 

1. Identiteetistä brändiksi

Ajankohta: to 31.10.2019, klo 9–12.30
Paikka: Allas Sea Pool, Itämerisali, Katajanokanlaituri 2a, Helsinki
Valmentaja: Riikka Hackselius-Fonsén, CEO, Senior Strategic Planner, Punda Global

Onko yrityksesi identiteetti kristallinkirkas? Pitäisi olla – siihen perustuu kaikki. Selkeä identiteetti kasvaa vahvaksi brändiksi, ja vain vahvat brändit pärjäävät. Identiteetti syntyy yrityksen sisällä, se on yrityksen ytimessä ja siihen liittyvät arvot ja tapa toimia. Identiteetti on myös johtamisen työkalu: se perustelee valintoja, linjaa kehityssuuntia ja vahvistaa henkilöstön sitoutuneisuutta.

Strategisen designin valmennuksen ensimmäinen teema lähtee perusasioista. Valmentajana on toimitusjohtaja Riikka Hackselius-Fonsén Brand Agency Pundasta.

 

2. Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen

Ajankohta: pe 1.11.2019, klo 9–12.30
Paikka: Allas Sea Pool, Itämerisali, Katajanokanlaituri 2a, Helsinki
Valmentaja: Jari Danielsson, toimitusjohtaja, Kuudes

Kokonaisvaltainen brändikokemus on edellytys brändin menestykselle. Kaikki yrityksen ja asiakkaan kohtaamispisteet ovat tärkeitä – kertovatko ne samaa tarinaa? Olipa kyse tuotteesta tai palvelusta, markkinoinnista tai viestinnästä, yhtenäinen ja johdonmukainen asiakaskokemus kaikissa kanavissa vahvistaa brändiä. Tämän palapelin kokoaminen mm. palvelumuotoilun avulla on haastava ja laaja tehtävä, ja oleellinen osa tämän päivän muotoilujohtamista.

Valmennuksen toinen teema kerää yhteen yrityksen keskeisiä operaatioita. Valmentajana on toimitusjohtaja Jari Danielsson strategia- ja designtoimisto Kuudennesta.

 

3. Kasvua muotoilun avulla

Ajankohta: ke 6.11.2019 klo 9–12.30
Paikka: Allas Sea Pool, Itämerisali, Katajanokanlaituri 2a, Helsinki
Valmentaja: Arni Aromaa, Creative Director & CEO, Pentagon Design

Strateginen muotoilun hyödyntäminen tuo tutkitusti kasvua ja menestystä yritykselle. Tässä muotoilun monipuoliset työkalut ja osaamisalueet antavat runsaasti mahdollisuuksia yrityksen eri toimintojen kehittämiselle. Kun muotoilua hyödynnetään yrityksessä strategisen tason työkaluna, saadaan laajimmat ja tehokkaimmat vaikutukset.

Kolmas Strategisen designin valmennuksen teema käsittelee muotoilua yrityksen strategiatyön apukeinona ja sen merkitystä liiketoiminnan kasvussa. Valmentajana on toimitusjohtaja Arni Aromaa Pentagon Designista.

 

4. Design thinking yrityksen johdon työkaluksi

Ajankohta: to 7.11.2019 klo 9–12.30
Paikka: Allas Sea Pool, Itämerisali, Katajanokanlaituri 2a, Helsinki
Valmentaja: Tobias Dahlberg, Founder & CEO, Wonder Agency

Design thinking, muotoiluajattelu, on ajattelumalli, joka auttaa työstämään ongelmia ja löytämään ratkaisuja. Se on erilainen tapa rakentaa yrityskulttuuria: se on monialaista, ratkaisukeskeistä, luovaa, iteratiivista. Se asettaa asiakkaan kaiken keskelle ja lähtökohdaksi. Menestyvimmissä yrityksissä design thinking on ylimmän johdon työkalu.

Neljäs Strategisen muotoilun valmennuksen teema on design thinking, muotoiluajattelu, jonka tulisi olla osa yritysjohdon ydinosaamista nyt ja varsinkin tulevaisuudessa. Valmentajana on toimitusjohtaja Tobias Dahlberg Wonder Agencysta.

Jokainen koulutuspäivä koostuu valmentajan luento-osuudesta, harjoituksista ja keskustelusta.

1. Identiteetistä brändiksi

Ajankohta: ke 25.9.2019, klo 9–12.30
Paikka: Ravintola Rauhala, Mannenkatu 4, Oulu
Valmentaja: Maaret Väisänen, Senior Designer, Bitfactor Oy

Onko yrityksesi identiteetti kristallinkirkas? Pitäisi olla – siihen perustuu kaikki. Selkeä identiteetti kasvaa vahvaksi brändiksi, ja vain vahvat brändit pärjäävät. Identiteetti syntyy yrityksen sisällä, se on yrityksen ytimessä ja siihen liittyvät arvot ja tapa toimia. Identiteetti on myös johtamisen työkalu: se perustelee valintoja, linjaa kehityssuuntia ja vahvistaa henkilöstön sitoutuneisuutta.

Strategisen designin valmennuksen ensimmäinen teema lähtee perusasioista. Valmentajana on Senior Designer Maaret Väisänen Bitfactor Oy:sta.

 

2. Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen

Ajankohta: to 26.9.2019, klo 9–12.30
Paikka: Ravintola Rauhala, Mannenkatu 4, Oulu
Valmentaja: Päivi Korteniemi, strategiajohtaja, Kuudes

Kokonaisvaltainen brändikokemus on edellytys brändin menestykselle. Kaikki yrityksen ja asiakkaan kohtaamispisteet ovat tärkeitä – kertovatko ne samaa tarinaa? Olipa kyse tuotteesta tai palvelusta, markkinoinnista tai viestinnästä, yhtenäinen ja johdonmukainen asiakaskokemus kaikissa kanavissa vahvistaa brändiä. Tämän palapelin kokoaminen mm. palvelumuotoilun avulla on haastava ja laaja tehtävä, ja oleellinen osa tämän päivän muotoilujohtamista.

Valmennuksen toinen teema kerää yhteen yrityksen keskeisiä operaatioita. Valmentajana on strategiajohtaja Päivi Korteniemi strategia- ja designtoimisto Kuudennesta.

 

3. Kasvua muotoilun avulla

Ajankohta: ti 1.10.2019 klo 9–12.30
Paikka: Voimala 1889, Kasarmintie 1, Oulu
Valmentaja: Jyri Niemikorpi, Business Director, Partner, Pinto Design

Strateginen muotoilun hyödyntäminen tuo tutkitusti kasvua ja menestystä yritykselle. Tässä muotoilun monipuoliset työkalut ja osaamisalueet antavat runsaasti mahdollisuuksia yrityksen eri toimintojen kehittämiselle. Kun muotoilua hyödynnetään yrityksessä strategisen tason työkaluna, saadaan laajimmat ja tehokkaimmat vaikutukset.

Kolmas Strategisen designin valmennuksen teema käsittelee muotoilua yrityksen strategiatyön apukeinona ja sen merkitystä liiketoiminnan kasvussa. Valmentajana on Business Director Jyri Niemikorpi Pinto Designista.

 

4. Strateginen muotoilu yrityksen johdon työkaluksi

Ajankohta: ke 2.10.2019 klo 9–12.30
Paikka: Voimala 1889, Kasarmintie 1, Oulu
Valmentaja: Ville Tikka, Strategy Director, Wevolve

Strateginen muotoilu hyödyntää muotoilun menetelmiä ja lähestymistapoja yrityksen kokonaisvaltaisessa kehittämisessä. Se tuo monialaiset, ratkaisukeskeiset ja luovat työskentelytavat mukaan liiketoiminnan tulevaisuuden toimintojen ja ratkaisujen suunnitteluun.

Neljäs Strategisen muotoilun valmennuksen teema kokoaa yhteen aikaisempien koulutuspäivien näkökulmat muotoiluosaamisen merkityksestä ylimmän johdon ydinosaamisena. Valmentajana on Strategic Director Ville Tikka Wevolvesta.

Jokainen koulutuspäivä koostuu valmentajan luento-osuudesta, harjoituksista ja keskustelusta.

 

Aino Vepsäläinen

Projektipäällikkö, Design Forum -tilaisuudet, jäsenyys

050 355 6606

Yhteistyössä